Latvijas Republikas
8.Saeimas Prezidijam
2006.gada
____________________Nr.
Rīgā
Saskaņā
ar Saeimas Kārtības ruļļa 79.pantu likumdošanas iniciatīvas kārtībā iesniedzam
likumprojektu "Grozījums likumā Par palīdzību dzīvokļa jautājumu
risināšanā.
Pielikumā:
1. Likumprojekts.
2. Anotācija (uz
3 lp.).
8. Saeimas deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
Likumprojekts
Grozījums likumā
Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā
Izdarīt
likumā Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 2.nr.; 2003, 20.nr.;
2005, 9.nr.) šādu grozījumu:
Izteikt 28.panta otro daļu šādā redakcijā:
(2) Atbildīgā ministrija ik gadu apkopo šā panta pirmajā daļā minētos budžeta pieprasījumus un iesniedz tos iekļaušanai valsts budžeta projektā. Valsts budžeta mērķdotāciju piešķir sociālo dzīvojamo māju būvniecībai, pašvaldības īres namu būvniecībai, pašvaldības īpašumā esošo būvju pārbūvei (rekonstrukcijai) par dzīvojamām mājām, jaunbūvējamo daudzdzīvokļu namu (kuru būvdarbi pārtraukti) pabeigšanai, neizīrētu dzīvojamo māju renovācijai, atsevišķu dzīvokļa īpašumu iegādei un citiem šajā likumā paredzētiem palīdzības veidiem ne mazāk kā 50% apmērā no attiecīgām izmaksām. Ministru kabinets ik gadu nosaka palīdzības veidus un mērķdotāciju sadali, ņemot vērā pieprasījumu pēc palīdzības un pašvaldību finansiālo stāvokli.
8.Saeimas deputāti:
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
____________________________________
ANOTĀCIJA
likumprojektam
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
|||||||||||
1. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Likuma Par palīdzību dzīvokļa jautājumu risināšanā 28.panta otrā
daļa paredz, ka valsts budžeta mērķdotāciju piešķiršanas nosacījumus un
pašvaldību pieprasījumu dzīvokļa jautājumu risināšanai izvērtēšanas kārtību
nosaka Ministru kabinets. Savukārt, attiecīgie 2005.gada 5.aprīļa Ministru
kabineta noteikumi Nr.237 Kārtība, kādā pašvaldībām piešķiramas valsts
mērķdotācijas dzīvokļa jautājumu risināšanai paredz valsts budžeta
mērķdotācijas tikai atsevišķiem palīdzības veidiem un ne vairāk kā 30% apmērā.
Noteikumos nav ņemta vērā atsevišķu pašvaldību specifika. |
|
||||||||||
2. Normatīvā
akta projekta būtība |
Normatīvā akta projekts paredz
palielināt valsts budžeta mērķdotācijas līdz vismaz 50% no attiecīgām
izmaksām, paplašināt dotēto palīdzības veidu loku, ievērojot atsevišķu
pašvaldību attīstības pakāpi. |
|
||||||||||
3. Cita
informācija |
Nav |
|
||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
|||||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts veicina dzīvojamo māju būvniecības attīstību. |
|
||||||||||
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||||||
3. Sociālo seku
izvērtējums |
Normatīvā akta projekts veicina iedzīvotāju
labklājību un mazina sociālo spriedzi. |
|
||||||||||
4. Ietekme uz
vidi |
Nav ietekmes |
|
||||||||||
5. Cita
informācija |
- |
|
||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz
valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|
|||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
||||||
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
- |
- |
- |
- |
- |
|
||||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos |
- |
- |
|
- |
|
|
||||||
3. Finansiālā
ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
|
||||||
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
|
||||||
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Detalizētā finansiālā pamatojuma aprēķinam ir
nepieciešama papildus informācija. |
|
||||||||||
6. Cita
informācija |
|
|
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod |
Jāizdara
grozījumi 2005.gada 5.aprīļa Ministru kabineta noteikumos Nr.237 Kārtība, kādā
pašvaldībām piešķiramas valsts mērķdotācijas dzīvokļa jautājumu risināšanai |
|||||||||||
2. Cita
informācija |
- |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
|
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas
normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības
pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
|
|||||||||
5. Cita
informācija |
- |
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Notikušas konsultācijas ar
Latvijas māju īrnieku asociāciju (LMĪA) |
|||||||||||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nevalstiskā organizācija
atbalsta likumprojektu |
|||||||||||
3. Kādi
sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas
viedoklis |
- |
|||||||||||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
- |
|||||||||||
5. Cita
informācija |
- |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Normatīvā
akta izpildei netiks radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas
esošo institūciju funkcijas |
|||||||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un
Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās
kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses
izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs. |
|||||||||||
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības |
|||||||||||
4. Cita
informācija |
- |
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|