Izdarīt likumā "Par izņēmuma stāvokli" (Latvijas Republikas
Augstākās Padomes un Valdības Ziņotājs, 1992, 51./52.nr.; Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 5.nr.; 2003, 22.nr.) šādus
grozījumus:
1. Izslēgt 19.pantu.
2. Izteikt 20.panta otrās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā:
"Kriminālprocess un administratīvo pārkāpumu lietvedība izņēmuma
stāvokļa gadījumā tiek īstenota kriminālprocesu un administratīvo pārkāpumu
izskatīšanu regulējošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā."
Aizsardzības ministrs
A.Slakteris
Likumprojekta Grozījumi likumā Par izņēmuma
stāvokli anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
|
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
2005.gada18.maijā Ministru kabinets ir
akceptējis Rīcības plānu pārejai uz profesionālu militāru dienestu,
atbilstoši kuram ar 2007.gada 1.janvāri tiek plānots pāriet uz profesionālu
militāro dienestu. Līdz ar to Nacionālo bruņoto spēku rezervi iesaukt
militārajā dienesta varēs tikai mobilizācijas gadījumā. Likums Par izņēmuma
stāvokli tika pieņemts 1992.gadā, kad vēl nebija
pieņemts Nacionālās drošības likums un Mobilizācijas likums. Šobrīd Nacionālās
drošības likuma 22.panta piektā daļa nosaka,
ka izņēmuma stāvokļa gadījumā var izsludināt mobilizāciju, lai risinātu ar
nacionālo drošību un valsts aizsardzību saistītos uzdevumus, kā arī likvidētu
ārkārtas situācijas un to sekas. Savukārt Mobilizācijas likums un tam
pakārtotie Ministru kabineta noteikumi regulē kārtību, kādā norisinās
mobilizācija. Ņemot vērā iepriekš minēto, nepieciešams svītrot
likuma Par izņēmuma stāvokli 19.pantu, kurš šobrīd nosaka, ka izņēmuma
stāvokļa un tā radīto seku likvidēšanai militārajā dienestā var iesaukt
militārā dienesta rezervistus. Tāpat nepieciešams precizēt likuma Par
izņēmuma stāvokli terminoloģiju atbilstoši Kriminālprocesa likuma un
normatīvo aktu par administratīvo pārkāpumu izskatīšanu terminoloģijai. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta būtība |
Likumprojekts izstrādāts,
lai svītrotu normu, kuras regulējums nav aktuāls sakarā ar Nacionālo bruņoto
spēku pāreju uz profesionālo militāro dienestu, kā arī lai sakārtotu
terminoloģiju atbilstoši Latvijas Republikas spēkā esošajiem normatīvajiem
aktiem. |
|||||||||||
3. Cita informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5.Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||||||
|
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji trīs gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
2007 |
2008 |
2009 |
||||||||||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos, Ls |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma
aprēķins |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
6. Cita
informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu
sistēmu |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti
(likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.
Cita
informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un
citi dokumenti (piemēram, Eiropas Savienības Tiesas spriedumi, vadlīnijas,
juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu,
nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais
akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
5. Cita
informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā
akta projektu
|
||||||||||||
1. Ar kādām nevalstiskām organizācijām
konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
2. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi
ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas
pasākumi nav veikti. |
|||||||||||
3. Konsultācijas ar starptautiskiem
konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
4. Cita
informācija |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1.Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Jaunas institūcijas netiks radītas, kā arī netiks
paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc izsludināšanas tiks publicēts
laikrakstā Latvijas Vēstnesis un Normatīvo aktu informācijas sistēmā
(NAIS). |
|||||||||||
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt
Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita
informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
Aizsardzības ministrs
A.Slakteris
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta
direktore |
Par kontroli atbildīgā
persona |
Atbildīgā persona |
|
|
|
|
E.Rinkēvičs |
S.Araslanova |
I.Kalna |
R.Dreiškena |
16.06.2006.
16:12
876
R.Dreiškena, 7335148
Rita.Dreiskena@mod.gov.lv