Izdarīt Mobilizācijas likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 2002, 14.nr.; 2003, 24.nr.; 2004, 12.nr.; 2006, 12.nr.)
šādus grozījumus:
1. Izteikt 12.panta pirmās daļas 1.punktu šādā redakcijā:
"1) Nacionālo bruņoto spēku mobilizācijas gadījumā izpildīt Latvijas Republikas Zemessardzes Nacionālo bruņoto spēku
rezerves uzskaites struktūrvienību izsniegtajās pavēstēs
noteikto;".
2. Izteikt 13.pantu šādā redakcijā:
"13.pants. Pilsoņu iesaukšana aktīvajā
dienestā
Latvijas pilsoņu
rezerves karavīru un rezervistu
iesaukšana aktīvajā dienestā mobilizācijas gadījumā notiek saskaņā ar Militārā dienesta likumu Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā."
Likums stājas spēkā 2007.gada 1.janvārī.
Aizsardzības ministrs
A.Slakteris
Likumprojekta Grozījumi
Mobilizācijas likumā anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
|
||||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
2005.gada18.maijā Ministru kabinets ir
akceptējis Rīcības plānu pārejai uz profesionālu militāru dienestu, atbilstoši
kuram ar 2007.gada 1.janvāri tiek plānots pāriet uz profesionālu militāro
dienestu. Rīcības plānā pārejai uz profesionālu militāru dienestu ir
paredzēts, ka ar 2006.gada 31.decembri spēku zaudēs Obligātā militārā
dienesta likums un Ministru kabineta 2001.gada 25.septembra noteikumi Nr.411
Militārā dienesta iesaukšanas centra nolikums atbilstoši kuriem, Militārā
dienesta iesaukšanas centrs un tā teritoriālās struktūrvienības valsts
militārā dienesta pārvaldes dod rīkojumus iesauktajiem aktīvajā dienestā
mobilizācijas izsludināšanas gadījumā. Tā kā šo funkciju būs nepieciešams
veikt arī turpmāk pēc Militārā dienesta iesaukšanas centra likvidācijas,
normatīvajos aktos nepieciešams noteikt, kura iestāde, pamatojoties uz AM
pavēli par iesaukšanu aktīvajā dienestā mobilizācijas gadījumā, turpmāk
izsniegs mobilizācijas pavēstes. Šobrīd rezerves karavīru un rezervistu
iesaukšana aktīvajā dienestā mobilizācijas gadījumā notiek saskaņā ar
Obligātā militārā dienesta likumu Ministru kabineta noteiktajā kārtībā, taču
turpmāk, ņemot vērā, ka ar 2006.gada 31.decembri šis likums zaudēs spēku, tas
notiks saskaņā ar Militārā dienesta likumu Ministru kabineta noteiktajā
kārtībā. Vienlaikus nepieciešams precizēt termina
aktīvais militārais dienests lietošanu
atbilstoši Militārā dienesta likuma terminoloģijai. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta būtība |
Ņemot
vērā, ka saskaņā ar Rīcības plānu pārejai uz profesionālo militāro dienestu
ar 2006.gada 31.decembri spēku zaudēs Obligātā Militārā dienesta likums un
Ministru kabineta 2001.gada 25.septembra noteikumi Nr.411 Militārā dienesta
iesaukšanas centra nolikums, likumprojekts paredz iedzīvotājiem pienākumu
Nacionālo bruņoto spēku mobilizācijas gadījumā izpildīt Latvijas Republikas
Zemessardzes Nacionālo bruņoto spēku rezerves uzskaites struktūrvienību
(nodaļu, daļu, pārvaldes) izsniegtajās pavēstēs norādīto kur un kad
jāierodas pildīt militāro dienestu, kurus līdz šim deva Militārā dienesta
iesaukšanas centrs. Vienlaikus likumprojektā tiek svītrota atsauce uz
Obligātā militārā dienesta likumu, saskaņā ar kuru līdz šim notika rezerves
karavīru un rezervistu iesaukšana aktīvajā dienestā mobilizācijas gadījumā
turpmāk tas notiks saskaņā ar Militārā dienesta likumu. Vienlaikus ir
precizēta termina aktīvais militārais dienests lietošana atbilstoši
Militārā dienesta likuma terminoloģijai. |
|||||||||||
3. Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un
administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
5.Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
||||||||||||
|
||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji trīs gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
2007 |
2008 |
2009 |
||||||||||
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos, Ls |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
3. Finansiālā ietekme |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi
papildu izdevumu finansēšanai |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma
aprēķins |
Normatī-vā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
6. Cita
informācija |
Likumprojekta realizācija 2007.gadā un turpmākajos gados notiks Aizsardzības ministrijai piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros. |
|||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu
sistēmu |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti
(likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt. |
Jāizdara grozījumi Militārā dienesta likumā,
paredzot rezerves karavīru un rezervistu iesaukšanu aktīvajā dienestā, kas
šobrīd noris saskaņā ar Obligātā militārā dienesta likumu. Jāizdara grozījumi likumā Par Latvijas
Republikas Zemessardzi, precizējot tās uzdevumus saistībā ar rezerves
karavīru un rezervistu iesaukšanu aktīvajā dienestā mobilizācijas gadījumā. Mainoties Mobilizācijas likuma 13.pantā
ietvertajam deleģējumam, jāizdod jauni Ministru kabineta noteikumi par
Latvijas pilsoņu rezerves karavīru un rezervistu iesaukšanas kārtību
aktīvajā dienestā mobilizācijas gadījumā, nosakot iesaukšanas kārtību
(iesaucamo personu loku un iesaukšanas kārtību). |
|||||||||||
2.
Cita
informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
||||||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi
dokumenti (piemēram, Eiropas Savienības Tiesas spriedumi, vadlīnijas,
juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu,
nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais
akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
|||||||||
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||
5. Cita
informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā
akta projektu
|
||||||||||||
1. Ar kādām nevalstiskām organizācijām
konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
2. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi
ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības informēšanas
pasākumi nav veikti. |
|||||||||||
3. Konsultācijas ar starptautiskiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
4. Cita
informācija |
Konsultācijas nav notikušas. |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1.Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Jaunas institūcijas netiks radītas, bet Latvijas
Republikas Zemessardzes pienākumos turpmāk ietilps pavēstes izsniegšana
iedzīvotājiem Nacionālo bruņoto spēku mobilizācijas gadījumā. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts pēc izsludināšanas tiks publicēts
laikrakstā Latvijas Vēstnesis un Normatīvo aktu informācijas sistēmā
(NAIS). |
|||||||||||
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt
Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita
informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
Aizsardzības ministrs
A.Slakteris
Valsts sekretārs |
Juridiskā departamenta
direktore |
Par kontroli atbildīgā
persona |
Atbildīgā persona |
|
|
|
|
E.Rinkēvičs |
S.Araslanova |
I.Kalna |
R.Dreiškena |
|
|
|
|
27.06.2006.
14:21
1067
R.Dreiškena, 7335148
Rita.Dreiskena@mod.gov.lv