Likumprojekts
Grozījumi Elektronisko sakaru
likumā
Izdarīt Elektronisko sakaru likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 23.nr.; 2005, 12.nr.) šādus
grozījumus:
1. 1.pantā:
papildināt pantu ar 46.1 punktu šādā
redakcijā:
"461) telefona uzziņu dienests jebkurš uzziņu dienests, kas,
izmantojot elektronisko sakaru pakalpojumus, publiski sniedz informāciju par abonentiem,
kuri ir devuši rakstisku piekrišanu savu datu iekļaušanai publiski pieejamā
abonentu sarakstā, ievērojot abonentu noteiktos ierobežojumus;";
papildināt pantu ar 47.2 un 47.3 punktu
šādā redakcijā:
"472) visaptverošs abonentu saraksts abonentu saraksts drukātā vai
elektroniskā formā, kas satur datus par visu elektronisko sakaru komersantu abonentiem,
kuri izmanto elektronisko sakaru komersantu sniegtos balss telefonijas
pakalpojumus un ir devuši rakstisku piekrišanu savu datu iekļaušanai šajā
sarakstā;
473) visaptverošs telefona uzziņu dienests telefona uzziņu
dienests, kas, izmantojot elektronisko sakaru pakalpojumus, publiski sniedz
informāciju par visu publisko telefonu tīklu operatoru (fiksēto un mobilo) abonentiem,
kuri ir devuši rakstisku piekrišanu savu datu iekļaušanai publiski pieejamā
visaptverošā abonentu sarakstā, ievērojot abonentu noteiktos ierobežojumus;".
2. 19.pantā:
izteikt otrās daļas 1. un 2.punktu šādā
redakcijā:
"1) ja tas piešķir abonentiem numurus, pēc
pieprasījuma saņemšanas sniegt informāciju visaptveroša
telefona uzziņu dienesta un visaptveroša abonentu saraksta nodrošinātājiem atbilstoši
Komisijas apstiprinātam paraugam un Komisijas apstiprinātiem noteikumiem.
Komersanti savstarpēji vienojas par informācijas sniegšanas kārtību telefona
uzziņu dienesta un publiski pieejama abonentu saraksta nodrošinātājiem gadījumos, kas nav paredzēti likumā;
2) sava tīkla galalietotājam nodrošināt
piekļuvi operatora palīdzības pakalpojumiem, telefona uzziņu dienestam un
visaptverošam telefona uzziņu dienestam;";
papildināt otro daļu ar 4. un 5.punktu šādā
redakcijā:
"4) sava tīkla balss telefonijas
pakalpojuma abonentiem nodrošina iespēju tikt iekļautiem visaptverošā abonentu
sarakstā;
5) ja tas nodrošina visaptverošu abonentu
sarakstu vai visaptverošu telefona uzziņu dienestu, piemēro vienlīdzīgu
attieksmi un nediskriminācijas principu tās informācijas apstrādē, ko tam ir
sniedzis cits publiskā telefonu tīkla operators."
3. Papildināt 23.panta ceturto daļu aiz
vārdiem "piekļuvi vismaz vienam" ar vārdu "visaptverošam".
4. Izteikt 62.panta pirmo
daļu šādā redakcijā:
"(1) Komisija nosaka
un regulāri pārskata universālajā pakalpojumā ietilpstošo pakalpojumu sarakstu,
universālā pakalpojuma apjomu, ģeogrāfisko teritoriju un galalietotāju loku,
paredzot, ka galalietotājiem ir tiesības piekļūt visaptverošam telefona uzziņu
dienestam un visaptverošam abonentu sarakstam, kā arī veikt un saņemt vietējos,
iekšzemes un starptautiskos telefona izsaukumus, faksa ziņojumus un datu
ziņojumus ar datu pārraides ātrumu, kas ir pietiekams, lai nodrošinātu piekļuvi
internetam, ņemot vērā tehnoloģijas, ko galvenokārt izmanto galalietotāji, un
tehnoloģiskās iespējas. Komisija var noteikt pieņemamā tarifa noteikšanas
principus."
5. Aizstāt 63.pantā
vārdus "telefona uzziņu dienestiem un abonentu sarakstam" ar vārdiem
"visaptverošam telefona uzziņu dienestam un visaptverošam abonentu
sarakstam".
Satiksmes ministrs
K.Peters
Likumprojekta
Grozījumi Elektronisko sakaru likumā anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||||||||
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likumprojekts Grozījumi Elektronisko sakaru likumā (turpmāk likumprojekts) izstrādāts, pamatojoties uz Ministru kabineta 2005.gada 29.novembra sēdes protokola Nr.70 30.§ 2.punktu, ar kuru Satiksmes ministrijai tika uzdots izstrādāt un divu mēnešu laikā iesniegt noteiktā kārtībā Ministru kabinetā likumprojektu Grozījumi Elektronisko sakaru likumā, vienlaikus izdalot likumprojekta Grozījumi Elektronisko sakaru likumā daļu, pamatojoties uz saņemto informāciju par iespējamo tiesvedības procedūras uzsākšanu pārkāpuma lietā Nr.2005/2211 Eiropas Kopienu tiesā pret Latvijas Republiku, kas ir saistīta ar 2002.gada 7.marta Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas 2002/22/EK par universālo pakalpojumu un lietotāju tiesībām attiecībā uz elektronisko sakaru tīkliem un pakalpojumiem (universālā pakalpojuma direktīva) 5.panta 1. un 2.punkta, 25.panta 1. un 3.punkta prasību neizpildi. Pašreiz pilnībā nav noregulēti jautājumi, kas skar visaptveroša telefona uzziņu dienesta un visaptveroša abonentu saraksta nodrošināšanu, turklāt ir konstatētas neprecizitātes terminoloģijā un nepilnības attiecībā uz Eiropas Savienības direktīvu ieviešanu. |
||||||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Izstrādātā likumprojekta mērķis ir sakārtot
tiesisko regulējumu, kas attiecas uz visaptveroša telefona uzziņu dienesta - telefona uzziņu dienests,
kas, izmantojot elektronisko sakaru pakalpojumus, publiski sniedz informāciju
par visu publisko telefonu tīklu operatoru (fiksēto un mobilo) to abonentu
datiem, kuri ir devuši rakstisku piekrišanu savu datu iekļaušanai publiski
pieejamā visaptverošā abonentu sarakstā, ievērojot abonentu noteiktos
ierobežojumus, un visaptveroša abonentu saraksta - abonentu saraksts drukātā
vai elektroniskā formā, kas satur datus par visu elektronisko sakaru
komersantu tiem abonentiem, kuri izmanto elektronisko sakaru komersantu
sniegtos balss telefonijas pakalpojumus un kuri rakstveidā ir piekrituši savu
datu iekļaušanai šajā sarakstā skaidrošanu. Tāpat likumprojekts nosaka, ka
publiskā telefonu tīkla operatoram, ja tas piešķir abonentiem numurus, ir
pienākums pēc pieprasījuma saņemšanas sniegt informāciju visaptveroša
telefona uzziņu dienesta un visaptveroša abonentu sarakstu nodrošinātājiem
atbilstoši Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (turpmāk
Regulatora) apstiprinātam paraugam un Regulatora apstiprinātiem noteikumiem. Izstrādājot
likumprojektu, ir veikti papildus precizējumi, ņemot vērā prasības, ko nosaka
2002.gada 7.marta Eiropas Parlamenta un Padomes direktīva 2002/22/EK par
universālo pakalpojumu un lietotāju tiesībām attiecībā uz elektronisko sakaru
tīkliem un pakalpojumiem (universālā pakalpojuma direktīva) un Eiropas
Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīva 2002/21/EK par kopējiem
reglamentējošiem noteikumiem attiecībā uz elektronisko komunikāciju tīkliem
un pakalpojumiem (pamatdirektīva). Vienlaikus
likumprojekts saistīts ar Eiropas Kopienu Komisijas informāciju par iespējamo
tiesvedības procedūras uzsākšanu pārkāpuma lietā Nr.2005/2211 Eiropas Kopienu
tiesā pret Latvijas Republiku, ja savlaicīgi netiks nodrošināts tiesiskais
regulējums, kas izriet no jautājuma par visaptveroša abonentu saraksta un visaptveroša telefona uzziņu dienesta
pieejamību ikvienam interesentam. Likumprojekta
izstrādes gaitā ir precizēti Elektronisko sakaru likumā lietotie termini un
šī likuma piemērošanas gaitā novērstas konstatētās nepilnības, it īpaši
jautājumā, kas skar visaptveroša telefona uzziņu dienesta un visaptveroša
abonentu saraksta nodrošināšanas skaidrojumu atbilstoši augstākminēto
direktīvu prasībām. |
||||||||||||||
3. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
II. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|||||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
|||||||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
III. Kāda
var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. latu) |
|||||||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc
kārtējā gada |
||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||||
1.Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
2.Izmaiņas budžeta izdevumos |
Ja savlaicīgi netiks novērsts Eiropas Kopienu Komisijas argumentētajā
atzinumā minētais pārkāpums lietā Nr.2005/2211, izmaiņas budžeta izdevumos uz
šo brīdi nav paredzamas. |
Ja savlaicīgi netiks
novērsts Eiropas Kopienu Komisijas argumentētajā atzinumā minētais pārkāpums
lietā Nr.2005/2211, izmaiņas budžeta izdevumos uz šo brīdi nav paredzamas. |
Ja savlaicīgi netiks
novērsts Eiropas Kopienu Komisijas argumentētajā atzinumā minētais pārkāpums
lietā Nr.2005/2211, izmaiņas budžeta izdevumos uz šo brīdi nav paredzamas. |
Ja savlaicīgi netiks
novērsts Eiropas Kopienu Komisijas argumentētajā atzinumā minētais pārkāpums
lietā Nr.2005/2211, izmaiņas budžeta izdevumos uz šo brīdi nav paredzamas. |
Ja savlaicīgi netiks
novērsts Eiropas Kopienu Komisijas argumentētajā atzinumā minētais pārkāpums
lietā Nr.2005/2211, izmaiņas budžeta izdevumos uz šo brīdi nav paredzamas. |
||||||||||
3.Finansiālā ietekme |
Ja savlaicīgi netiks
novērsts Eiropas Kopienu Komisijas argumentētajā atzinumā minētais pārkāpums
lietā Nr.2005/2211, finansiālā ietekme uz šo brīdi nav paredzama. |
Ja savlaicīgi netiks
novērsts Eiropas Kopienu Komisijas argumentētajā atzinumā minētais pārkāpums
lietā Nr.2005/2211, finansiālā ietekme uz šo brīdi nav paredzama. |
Ja savlaicīgi netiks
novērsts Eiropas Kopienu Komisijas argumentētajā atzinumā minētais pārkāpums
lietā Nr.2005/2211, finansiālā ietekme uz šo brīdi nav paredzama. |
Ja savlaicīgi netiks
novērsts Eiropas Kopienu Komisijas argumentētajā atzinumā minētais pārkāpums
lietā Nr.2005/2211, finansiālā ietekme uz šo brīdi nav paredzama. |
Ja savlaicīgi netiks
novērsts Eiropas Kopienu Komisijas argumentētajā atzinumā minētais pārkāpums
lietā Nr.2005/2211, finansiālā ietekme uz šo brīdi nav paredzama. |
||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
5.
Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
6.Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu
sistēmu |
|||||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru
kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
2. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|||||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts ir saistīts ar Eiropas Parlamenta
un Padomes 2002.gada 7.marta direktīvu 2002/22/EK par universālo pakalpojumu
un lietotāju tiesībām attiecībā uz elektronisko sakaru tīkliem un
pakalpojumiem (universālā pakalpojuma direktīva), Eiropas Parlamenta un
Padomes 2002.gada 7.marta direktīvu 2002/21/EK par kopējiem reglamentējošiem
noteikumiem attiecībā uz elektronisko komunikāciju tīkliem un pakalpojumiem
(pamatdirektīva). |
||||||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām
organizācijām |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai
saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
4. Atbilstības
izvērtējuma 1.tabula |
|||||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un
citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas, atzinumi u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju. |
Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīva 2002/22/EK par universālo pakalpojumu un lietotāju tiesībām attiecībā uz elektronisko sakaru tīkliem un pakalpojumiem (universālā pakalpojuma direktīva), Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis L 108, 24.04.2002. Eiropas Parlamenta un Padomes 2002.gada 7.marta direktīva 2002/21/EK par kopējiem reglamentējošiem noteikumiem attiecībā uz elektronisko komunikāciju tīkliem un pakalpojumiem (pamatdirektīva), Eiropas Savienības Oficiālais Vēstnesis L 108, 24.04.2002. |
||||||||||||||
2. tabula |
|||||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma
(attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas
Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst,
neatbilst) |
Komentāri |
||||||||||||
1.panta 47.² punkts |
2002/22/EK 5.panta
1.punkta a) apakšpunkts, 25.panta 1.punkts |
Atbilst |
|
||||||||||||
1.panta 47.³ punkts |
2002/22/EK 5.panta
1.punkta b) apakšpunkts, 25.panta 3.punkts |
Atbilst |
|
||||||||||||
19.panta otrās daļas 6.punkts |
2002/22/EK, 5.panta 2.punkts |
Atbilst |
|
||||||||||||
19.panta otrās daļas 7.punkts |
2002/22/EK, 5.panta 3.punkts |
Atbilst |
|
||||||||||||
62.panta pirmā daļa |
2002/22/EK 11.panta
1.punkts |
Atbilst |
|
||||||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|||||||||||||||
1. Ar kurām nevalstiskajām organizācijām
konsultācijas ir notikušas |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju pozīcija
(atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to
interesēs, neatbalsta) |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir
veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. |
||||||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem
konsultantiem |
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem nav notikušas. |
||||||||||||||
5. Cita informācija |
Notikušas konsultācijas arī ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisiju, saņemot priekšlikumus Elektronisko sakaru likuma grozījumiem. |
||||||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no
valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
|||||||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā
akta ieviešanu |
Likums
tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un būs pieejams normatīvo aktu
informācijas sistēmā (NAIS). |
||||||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja
normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Administratīvā procesa likumā, Administratīvo pārkāpumu kodeksā, Civillikumā un Civilprocesa likumā noteiktajā kārtībā. |
||||||||||||||
4. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||||||||
Satiksmes ministrs Kr.Peters
Valsts sekretāra vietā valsts sekretāra
vietnieks |
Juridiskā departamenta direktore |
Par uzdevuma izpildes kontroli atbildīgā amatpersona |
Par projektu atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
G.Mačs |
A.Ļubļina - Goldmane |
Ī.Kalniņa |
R.Bergmanis |
14.08.2006. 10:05
1 457
I.Gailume 7028109