Likumprojekts
Grozījumi likumā Par valsts budžetu
2006.gadam
___________________________________
2006.gada oktobris
Saturs.
|
Likumprojekts Grozījumi
likumā Par valsts budžetu 2006.gadam |
|
1. |
Likuma teksts |
1 - 4 |
2. |
1.pielikums Valsts konsolidētais budžets
2006.gadam |
5 - 6 |
3. |
2.pielikums Valsts budžeta ieņēmumi |
7 - 10 |
4. |
3.pielikums Valsts pamatbudžeta un valsts
speciālā budžeta kopsavilkums |
11 - 18 |
5. |
4.pielikums Valsts pamatbudžeta ieņēmumu un
izdevumu atšifrējums pa programmām un apakšprogrammām |
19 - 142 |
6. |
5.pielikums Valsts speciālā budžeta ieņēmumu un
izdevumu atšifrējums pa programmām un apakšprogrammām |
143 - 148 |
7. |
6.pielikums Mērķdotācijas republikas pilsētu un
rajonu pašvaldībām - pašvaldību pamata un vispārējās vidējās izglītības
iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām
iemaksām |
149 |
8. |
7.pielikums Mērķdotācijas republikas pilsētu un
rajonu pašvaldībām interešu izglītības programmu pedagogu daļējai darba
samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām |
150 |
9. |
8.pielikums Mērķdotācijas republikas
pilsētu un rajonu pašvaldībām - pašvaldību speciālās izglītības iestāžu
pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām
iemaksām |
151 |
10. |
9.pielikums Mērķdotācijas republikas pilsētu un
rajonu pašvaldībām - pašvaldību profesionālās izglītības iestāžu pedagogu
darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām |
151 |
11. |
10.pielikums Mērķdotācijas republikas pilsētu un
rajonu pašvaldībām - pašvaldību speciālajām pirmsskolas iestādēm,
internātskolām un sanatorijas tipa internātskolām, speciālajām internātskolām
bērniem ar fiziskās un garīgās attīstības traucējumiem |
152 |
12. |
11.pielikums Mērķdotācijas republikas pilsētu un
rajonu pašvaldībām - pašvaldību izglītības iestādēs piecgadīgo un sešgadīgo
bērnu apmācībā nodarbināto pedagogu darba samaksai un valsts sociālās
apdrošināšanas obligātajām iemaksām |
153 |
13. |
12.pielikums Mērķdotācijas investīcijām
pašvaldībām |
154 - 171 |
14. |
13.pielikums Mērķdotācijas pašvaldību
pasākumiem |
172 - 200 |
15. |
14.pielikums Pilnvaras plānotajām saistībām
nākotnē, valsts ilgtermiņa saistību limiti un valsts investīciju projekti |
201 - 427 |
16. |
15.pielikums Programma Valsts aizsardzība,
drošība un integrācija NATO 2006.gadam |
428 |
17. |
16.pielikums Atbalsts Ambulatorās un stacionārās
veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstības programmas ieviešanai |
429 - 431 |
Projekts
Izdarīt likumā Par valsts budžetu 2006.gadam
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2005,__.nr.) šādus
grozījumus:
1. Izteikt 1., 2., 3. un 4.pantu šādā redakcijā:
1.pants. Apstiprināt valsts budžetu
2006.gadam ieņēmumos 3 391 752 300 latu
apmērā saskaņā ar 1. un 2.pielikumu.
2.pants. Apstiprināt valsts budžetu 2006.gadam izdevumos 3 525 107
163 latu apmērā un tīrajos aizdevumos 28 593 678 latu apmērā saskaņā ar 1., 3., 4. un 5.pielikumu.
3.pants. Apstiprināt mērķdotāciju apjomu pašvaldībām
221 828 875 latu apmērā, tajā skaitā:
1) republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām pašvaldību pamata,
vispārējās vidējās izglītības, profesionālās izglītības, speciālās izglītības
iestāžu un daļējai interešu izglītības programmu pedagogu darba samaksai un
valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 139 980 075 latu
apmērā saskaņā ar 6., 7., 8. un 9.pielikumu;
2) republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām pašvaldību speciālajām
pirmsskolas iestādēm, internātskolām un sanatorijas tipa internātskolām,
speciālajām internātskolām bērniem ar fiziskās un garīgās attīstības
traucējumiem 38 360 208 latu apmērā saskaņā ar 10.pielikumu;
3) republikas pilsētu un rajonu pašvaldībām pašvaldību izglītības iestādēs
piecgadīgo un sešgadīgo bērnu apmācībā nodarbināto pedagogu darba samaksai un
valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 9 103 513 latu
apmērā saskaņā ar 11.pielikumu;
4) pašvaldību tautas mākslas kolektīvu vadītāju darba samaksai un
valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 471 740 latu
apmērā saskaņā ar 12.pielikumu;
5) plānošanas reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību teritorijas
plānojuma izstrādei 440 000 latu apmērā saskaņā ar Ministru kabineta
noteikumiem;
6) investīcijām pašvaldībām 28 343 501 latu apmērā
saskaņā ar 13.pielikumu;
7) pašvaldību apvienošanās projektu sagatavošanai 71 400 latu
apmērā Ministru kabineta noteiktajā kārtībā;
8) pašvaldību pasākumiem 5 058 438 latu apmērā saskaņā
ar 14.pielikumu.
4.pants. Apstiprināt valsts budžeta dotāciju pašvaldībām
7 453 835 latu apmērā, tajā skaitā:
1) pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fondam
7 152 897 latu apmērā;
2) Administratīvi teritoriālās reformas likuma izpildei 113
440 latu apmērā;
3) reģionālo attīstības aģentūru kapacitātes veicināšanai
187 498 latu apmērā.
2. Izteikt 6. un 7.pantu šādā redakcijā:
6.pants. Noteikt maksimālo valsts parādu gada beigās 1
200 000 000 latu apmērā. Noteikt, ka finanšu ministrs 2006.gadā var valsts
vārdā sniegt galvojumus 115 650 000 latu apmērā saskaņā ar 16.pielikumu.
7.pants. Noteikt pašvaldību aizņēmumu un galvojumu saistību
kopējo pieļaujamo palielinājumu 96 283 918 latu apmērā. Pašvaldību
aizņēmumu kopējo palielinājumu noteikt 66 283 918 latu apmērā,
tajā skaitā 22 000 000 latu Eiropas Savienības līdzfinansēto projektu
īstenošanai, 500 000 latu pašvaldību finanšu stabilizācijas aizdevumu
nodrošināšanai atbilstoši likumam Par pašvaldību finanšu stabilizēšanu un
pašvaldību finansiālās darbības uzraudzību. Finanšu ministram ir tiesības
mainīt pašvaldību finanšu stabilizācijas aizdevumu palielinājumu, nepārsniedzot
pašvaldību aizņēmumu kopējo palielinājumu. Pašvaldību sniegto galvojumu kopējo
palielinājumu noteikt 30 000 000 latu apmērā. Atļaut finanšu
ministram apstiprināt Rīgas Domes iepriekš ņemto aizņēmumu neatmaksātās summas
pārfinansēšanu uz citu kredītiestādi ar pašvaldībai izdevīgākiem aizdevuma
finanšu nosacījumiem.
3. Izteikt 10.pantu šādā redakcijā:
10.pants. Apstiprināt izdevumus programmai Valsts aizsardzība, drošība un
integrācija NATO 2006.gadā 201 124 476 latu apmērā saskaņā ar
17.pielikumu. Programmas Valsts aizsardzība, drošība un integrācija NATO
izlietojumu nosaka Ministru kabinets.
4. Izteikt 17.pantu šādā redakcijā:
17.pants.
Noteikt, ka programmas 03.00.00 Mērķdotācijas investīcijām, 04.00.00
Mērķdotācijas plānošanas reģionu, rajonu un vietējo pašvaldību teritorijas
plānojuma izstrādei, 06.00.00 Mērķdotācijas pašvaldību apvienošanās projektu
sagatavošanai, 12.00.00 Mērķdotācijas pašvaldību pasākumiem 04.00.00
Dotācija Administratīvi teritoriālās reformas likuma izpildei, 08.00.00
Dotācija reģionālo attīstības aģentūru kapacitātes veicināšanai izpildītājs
ir Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija un ka tā nodrošina
finansēšanas plānu iesniegšanu Valsts kasei.
5. Papildināt 20.pantu ar otro daļu
šādā redakcijā:
(2) Atļaut finanšu ministram dzēst no Starptautiskās Rekonstrukcijas
un attīstības bankas piešķirtā aizdevuma Pārtikas un veterinārā dienesta valsts
aizdevumu 253 453 latu apmērā likvidētajam uzņēmumam SIA Farmovet un
atbilstoši samazināt Pārtikas un veterinārā dienesta aizņēmuma saistības
attiecībā uz Starptautiskās Rekonstrukcijas un attīstības bankas piešķirto
aizdevumu.
6. Izteikt 21.pantu šādā redakcijā:
21.pants. Ministru kabinetam ir tiesības pārdalīt attiecīgajai ministrijai, citai
centrālajai valsts iestādei Finanšu ministrijas apakšprogrammas
41.08.00 Finansējums Eiropas Savienības fondu un Norvēģijas valdības
finanšu instrumenta līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai
29 036 634 latu Eiropas Savienības politiku instrumentu,
Norvēģijas valdības un Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumentu
līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai. Ministru kabineta noteiktajā
kārtībā pašvaldības var pieprasīt finansējumu arī atbalsta sniegšanai Eiropas
Savienības līdzfinansēto pašvaldību projektu īstenošanas nodrošināšanai.
7. Izslēgt 33.
un 34.pantu.
8. Izteikt 35.pantu šādā redakcijā:
35.pants. Latvijas Nacionālās bibliotēkas projekta īstenošanas
likuma nodrošināšanai paredzētos līdzekļus Kultūras ministrijas apakšprogrammā
22.03.00 Kultūras infrastruktūras attīstība 2 917 696 latu
apmērā no Latvijas Bankas maksājumiem par valsts kapitāla izmantošanu un no
likuma Par Latvijas Banku 18.1 pantā noteiktajiem Latvijas Bankas
maksājumiem valsts budžetā uzkrāt Kultūras ministrijas atvērtajā norēķinu kontā
Latvijas Nacionālās bibliotēkas projekts Valsts kasē.
9. Izslēgt
36.pantu.
10. Izteikt 39.pantu šādā redakcijā:
39.pants. Noteikt Veselības
ministrijas pamatbudžeta apakšprogrammā 03.48.00 Atbalsts Ambulatorās un
stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju attīstības programmas
ieviešanai paredzētās apropriācijas 37 906 433 latu apmērā
sadalījumu pa iestādēm saskaņā ar 18.pielikumu.
11. Papildināt
likumu ar jaunu 41., 42., 43. un 44.pantu šādā redakcijā:
41.pants.
Noteikt, ka programmas 01.00.00 Dotācija pašvaldību izlīdzināšanas fondam
izpildītājs ir Finanšu ministrija un ka tā nodrošina finansēšanas plānu
iesniegšanu Valsts kasei.
42.pants.
Satiksmes ministrijai,
Tieslietu ministrijai un Veselības ministrijai nodrošināt valsts pamatbudžetā
iekļauto valsts speciālā budžeta aizņēmumu saistību izpildi pilnā apmērā.
43.pants.
Ja pēc šā likuma pieņemšanas normatīvajos aktos paredzētajos gadījumos tiek
veikta līdzekļu pārdale starp ministrijām, citām centrālajām valsts iestādēm,
programmām, apakšprogrammām un ekonomiskās klasifikācijas kodiem vai
palielināta apropriācija, Finanšu ministrijai mēneša laikā pēc saimnieciskā
gada beigām atbilstoši veiktajām izmaiņām precizēt valsts budžeta kopsavilkuma
datus uzrādīšanai gada pārskatā.
44.
pants. Finanšu ministrijai
1996.gada 13.decembrī starp valsts akciju sabiedrību Privatizācijas aģentūra
un akciju sabiedrību Air Baltic Corporation noslēgtā aizdevuma procentu
maksājumus veikt no apakšprogrammas 31.02.00. Valsts parāda vadība.
12. Izteikt 1.pielikumu šā likuma
1.pielikumā dotajā redakcijā.
13. Izteikt 2.pielikumu šā likuma 2.pielikumā dotajā
redakcijā.
14. Izteikt 3.pielikumu šā likuma 3.pielikumā dotajā
redakcijā.
15. Izteikt 4.pielikumu šā likuma 4.pielikumā dotajā
redakcijā.
16. Izteikt 5.pielikumu šā likuma 5.pielikumā dotajā
redakcijā.
17. Izteikt 6.pielikumu šā likuma 6.pielikumā dotajā
redakcijā.
18. Izteikt 7.pielikumu šā likuma 7.pielikumā dotajā
redakcijā.
19. Izteikt 8.pielikumu šā likuma 8.pielikumā dotajā
redakcijā.
20. Izteikt 9.pielikumu šā likuma 9.pielikumā dotajā
redakcijā.
21. Izteikt 10.pielikumu šā likuma 10.pielikumā dotajā
redakcijā.
22. Izteikt 11.pielikumu šā likuma 11.pielikumā dotajā
redakcijā.
23. Izteikt 13.pielikumu šā likuma 12.pielikumā dotajā
redakcijā.
24. Izteikt 14.pielikumu šā likuma 13.pielikumā dotajā
redakcijā.
25. Izteikt 15.pielikumu šā likuma 14.pielikumā dotajā
redakcijā.
26. Izteikt 17.pielikumu šā likuma 15.pielikumā dotajā
redakcijā.
27. Izteikt 18.pielikumu šā likuma 16.pielikumā dotajā
redakcijā.
Likums stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā
izsludināšanas.
Likumprojekta
Grozījumi
likumā Par valsts budžetu 2006.gadam
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||
1.Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Likumā par budžetu un finanšu vadību noteikto budžets
ir līdzeklis valsts politikas realizācijai ar finansiālām metodēm. Tas ir valdības finansiālās
darbības un vadības pamatā. Budžeta mērķis ir noteikt un pamatot, kādi
līdzekļi nepieciešami valdībai, citām valsts institūcijām un pašvaldībām to
valsts pienākumu izpildei, kuru finansēšana ir noteikta ar likumdošanas
aktiem, nodrošinot, lai tajā laikposmā, kuram šie līdzekļi paredzēti,
izdevumus segtu atbilstoši resursi. Visi maksājumi, kas saskaņā ar likumu vai citu normatīvo aktu vai
līgumu ieskaitāmi valsts budžeta ieņēmumos, ir valsts budžeta
līdzekļi, kurus saskaņā ar gadskārtējā
valsts budžeta likumā noteiktu
apropriāciju apropriē valsts mērķim. Valsts budžeta izdevumi sastāv no
apropriācijām, kas noteiktas konkrētām valsts vajadzībām saskaņā ar gadskārtējo valsts budžeta likumu. Likumprojektā Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2006.gadam
paredzēti šādi grozījumi:
ņemot vērā budžeta ieņēmumu izpildi š.g. astoņos mēnešos, precizētas
valsts budžeta ieņēmumu prognozes;
paredzēti
papildu izdevumi no dotācijas no vispārējiem ieņēmumiem palielinājuma (ņemot
vērā arī samazinājumu un iekšējo pārdali prioritāriem pasākumiem) 194,1 milj.
latu apmērā;
veikta līdzekļu pārdale starp vairāku ministriju programmām
(apakšprogrammām);
veikta līdzekļu pārdale starp vienas ministrijas programmām
(apakšprogrammām), kā arī starp atsevišķiem izdevumu ekonomiskās
klasifikācijas kodiem;
atbilstoši sagaidāmajām prognozēm precizēti ieņēmumi no ārvalstu
finanšu palīdzības un tiem atbilstoši izdevumi, kā arī to neizlietotie
atlikumi uz 2006.gada 1.janvāri;
atbilstoši sagaidāmajām prognozēm precizēti ieņēmumi par sniegtajiem
maksas pakalpojumiem un citiem pašu ieņēmumiem un tiem atbilstoši izdevumi,
kā arī to neizlietotie atlikumi uz 2006.gada 1.janvāri;
palielināts pašvaldību aizņēmumu maksimālā apmēra pieaugums. |
||||||||
2.Tiesību
akta projekta būtība |
Likumprojekts Grozījumi likumā Par valsts
budžetu 2006.gadam jāpieņem savlaicīgi, jo valsts budžeta līdzekļus
var piešķirt vai saņemt ar gadskārtējā valsts budžeta likumā paredzētu
apropriāciju. |
||||||||
3.Cita
informācija |
Likumprojektā Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2006.gadam
paredzēts papildināt likuma tekstu ar jauniem pantiem, kuros: -
Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministrija noteikta par programmas 12.00.00
Mērķdotācijas pašvaldību pasākumiem izpildītāju; -
dota atļauja
finanšu ministram dzēst no Starptautiskās Rekonstrukcijas un attīstības
bankas piešķirtā aizdevuma Pārtikas un veterinārā dienesta valsts aizdevumu
likvidētajam uzņēmumam SIA Farmovet un atbilstoši samazināt Pārtikas un
veterinārā dienesta aizņēmuma saistības attiecībā uz Starptautiskās
Rekonstrukcijas un attīstības bankas piešķirto aizdevumu; -
Finanšu
ministrija noteikta par programmas 01.00.00 Dotācija pašvaldību
izlīdzināšanas fondam izpildītāju; -
uzdots
Satiksmes ministrijai, Tieslietu ministrijai un Veselības ministrijai
nodrošināt valsts pamatbudžetā iekļauto valsts speciālā budžeta aizņēmumu
saistību izpildi pilnā apmērā; -
uzdots Finanšu
ministrijai mēneša laikā pēc saimnieciskā gada beigām atbilstoši veiktajām
izmaiņām precizēt valsts budžeta kopsavilkuma datus uzrādīšanai gada
pārskatā, ja pēc šā likuma pieņemšanas normatīvajos aktos paredzētajos
gadījumos tiek veikta līdzekļu pārdale starp ministrijām, citām centrālajām
valsts iestādēm, programmām, apakšprogrammām un ekonomiskās klasifikācijas
kodiem vai palielināta apropriācija; -
noteikts, ka
Finanšu ministrijai 1996.gada 13.decembrī starp valsts akciju sabiedrību
Privatizācijas aģentūra un akciju sabiedrību Air Baltic Corporation
noslēgtā aizdevuma procentu maksājumus jāveic no apakšprogrammas 31.02.00.
Valsts parāda vadība. |
||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|||||||||
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
Likumprojekts Grozījumi likumā Par valsts
budžetu 2006.gadam izstrādāts ievērojot Likuma par budžetu un finanšu
vadību izvirzītās prasības, Deklarācijā
par Ministru kabineta iecerēto darbību noteiktos pamatuzdevumus,
Valdības izvirzītos prioritāros attīstības virzienus, ministriju un citu
centrālo valsts iestāžu iesniegtos priekšlikumus, kā arī ņemot vērā valsts
ekonomisko stāvokli un tautsaimniecības attīstības tendences turpmākajiem
gadiem. Valdība nodrošina, ka valsts budžeta
fiskālais deficīts iekļaujas Māstrihtas kritērijos noteiktajās robežās un
nepārsniegs 1,5% no iekšzemes kopprodukta. Valsts
konsolidētā budžeta (valsts pamatbudžeta un valsts speciālā budžeta
summa, izslēdzot no ieņēmumu un izdevumu daļas savstarpējos pārskaitījumus
starp šiem budžetiem) ieņēmumi prognozēti 3 391,8 milj. latu,
bet izdevumi, ieskaitot tīros aizdevumus 3 553,7 milj. latu. Valsts pamatbudžeta ieņēmumi prognozēti
2 461,9 milj. latu un izdevumi noteikti 2 739,0 milj. latu apmērā.
Valsts pamatbudžeta izdevumu pieaugums, salīdzinot ar apstiprināto plānu ir
131,0 milj. latu jeb par 5,0 procentiem. Valsts speciālā sociālās apdrošināšanas
budžeta ieņēmumi un izdevumi prognozēti attiecīgi 945,5 milj. latu un 801,7
milj. latu apmērā. Valsts speciālā budžeta izdevumu palielinājums pret
apstiprināto plānu ir 31,4 milj. latu jeb par 4,1 procentiem. |
||||||||
2.Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Latvijai kā Eiropas Savienības dalībvalstij
ir pieejami Eiropas Savienības politiku instrumentu Eiropas Savienības
struktūrfondu, Kohēzijas fonda, kopējās lauksaimniecības politikas un citi
Eiropas Savienības finanšu līdzekļi, kas paredz sākotnēji valsts ieguldījumu,
kas vēlāk, atbilstoši Eiropas Komisijas noteiktajām prasībām un
pamatprincipiem tiek atmaksāti valsts budžetam. |
||||||||
3.
Sociālo seku izvērtējums |
Nodrošināts finansējums pedagogu darba samaksas paaugstināšanai no
2006.gada 1.septembra. Pilnībā nodrošināts nepieciešamais finansējums atvaļinājuma pabalsta
parāda izmaksai, piemaksām par virsstundu un nakts darbu, un darbu smagos
apstākļos Iekšlietu ministrijas darbiniekiem. Nodrošināts finansējums bērna kopšanas pabalstu izmaksai atbilstoši
likumam Grozījumi Valsts sociālo pabalstu likumā. Labvēlīgi sabiedrības sociālo stāvokli ietekmēs ārstniecības personu
vidējās darba samaksas paaugstināšana. Palielinātas iespējas bērniem un jauniešiem iesaistīties sporta
nodarbībās, sniegts atbalsts augstas klases sasniegumu sportam, paredzēts
papildu finansējums olimpisko
centru projektu īstenošanai. Palielināts finansējums valsts pasūtījumam
pasažieru pārvadāšanai pa dzelzceļu un dotācijām pasažieru regulārajiem
pārvadājumiem ar autobusiem un ar invalīdu bezmaksas pārvadāšanu saistīto
izdevumu kompensācijām. |
||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||
5.Cita informācija |
Paredzēts papildu finansējums NATO valstu
un valdību vadītāju sanāksmes nodrošināšanai. Sniegts atbalsts skatuves mākslām, muzejiem
un arhīviem, sekmēta Nacionālās bibliotēkas projekta īstenošana, lai
turpinātu nodrošināt labvēlīgus nosacījumus kultūras attīstībā. Paredzēts papildu finansējums kompensāciju
izmaksām zemes īpašniekiem par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši
aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos atbilstoši likumam. Paredzēts papildu finansējums pašvaldību
investīciju projektu un svarīgu pasākumu realizācijai, tā dodot iespējas
pašvaldībām realizēt svarīgus investīciju projektus un sakārtot savu
infrastruktūru. Palielināts pašvaldību aizņēmumu maksimālā apmēra pieaugums, dodot
pašvaldībām iespēju arī pašām investēt finanšu līdzekļus infrastruktūras
objektu sakārtošanā un nodrošinot līdzfinansējuma iespējas ES projektu
realizācijai. |
||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts
budžetu un pašvaldību budžetiem |
|||||||||
|
tūkst. Ls |
||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Trīs nākamie gadi |
Vidēji piecu gadu laikā
pēc kārtējā gada |
||||||
|
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
|
||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
154 122,2 |
|
|
|
|
||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos (ieskaitot
tīros aizdevumus) |
170 840,6 |
|
|
|
|
||||
3. Finansiālā ietekme |
-16 718,4 |
|
|
|
|
||||
4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanaiDeficīta finansēšanas avoti: ·
aizņēmumi, valsts pamatbudžeta maksas pakalpojumu un citu pašu
ieņēmumu naudas līdzekļu atlikuma izmaiņas u.c. |
16 718,4 |
|
|
|
|
||||
5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
|
|
|
|
|
||||
6.Cita informācija |
|
|
|
|
|
||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā
esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||
1.Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem
(arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un satura galvenos punktus, kā arī termiņu, kādā ir paredzēts
šos noteikumus izstrādāt |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||
2.
Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām
atbilst tiesību akts |
|||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojektā paredzēti papildu līdzekļi Latvijas
iemaksu Eiropas Savienības budžetā veikšanai. Papildu līdzekļi nepieciešami, jo Eiropas
Savienības 2006. gada budžeta grozījumu rezultātā Latvijas iemaksu apjoms
palielināsies par 19,9 miljoniem eiro. Šādi Eiropas Savienības budžeta grozījumi tiek veikti
katru gadu un ir saistīti ar makroekonomisko prognožu atjaunošanu, jo,
veidojot tekošā saimnieciskā gada Eiropas Savienības budžetu, Eiropas
Komisija izmanto iepriekšējā saimnieciskā gada pavasara makroekonomikās
prognozes. Pieaugums saistīts galvenokārt ar Latvijas ekonomiskās situācijas
straujo izaugsmi ievērojamu IKP, inflācijas un patēriņa apjoma pieaugumu. Eiropas Savienības dalībvalstu saistības
veikt iemaksas nosaka Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, Eiropas
Atomenerģijas kopienas dibināšanas līgums, kā arī 2003.gada maijā
parakstītais Pievienošanās Eiropas Savienībai līgums, kas paredz visu
pilntiesīgas dalībvalsts saistību, pienākumu un tiesību pārņemšanu līdz ar
iestāšanās brīdi Eiropas Savienībā, kā rezultātā šādas dalībvalsts iemaksas
veicamas katru gadu ik mēnesi. Iemaksu kārtību nosaka Padomes 2000. gada
29. septembra Lēmums par Kopienu pašu resursu sistēmu (2000/597/EC, Euratom),
Padomes 2000. gada 22. maija Regula (EK, Euratom) Nr.1150/2000, ar ko īsteno
Lēmumu 94/728/EC, Euratom par Kopienu pašu resursu sistēmu, kā arī Padomes
2004. gada 16. novembra Regula (EK, Euratom) Nr. 2028/2004, ar kuru groza
Regulu (EK, Euratom) Nr. 1150/2000. Ievērotas regulas par ES fondiem, kā arī
citas regulas un direktīvas. |
||||||||
2.
Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||
3.
Saistības, kas izriet no Latvijas saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti
un citi dokumenti (piemēram, Eiropas tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||
|
2.tabula |
||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma
(attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un
attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/neatbilst) |
Komentāri |
||||||
5.Cita informācija |
|
||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu |
|||||||||
1.Ar
kurām nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Likumprojekts izskatīts Nacionālās trīspusējās sadarbības padomes
sēdē š.g. 9.oktobrī. |
||||||||
2.Kāda ir šo nevalstisko organizāciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts formu-
lējums to interesēs, neatbalsta) |
Atbalstīts. |
||||||||
3.Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir
veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Ar masu mediju starpniecību sabiedrība informēta par likumprojekta
Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2006. gadam izstrādes gaitu,
svarīgākajiem prognozējamiem makroekonomiskajiem un fiskālajiem rādītājiem. |
||||||||
4.Konsultācijas
ar starptau tiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde no valsts puses un (vai) pašvaldības puses - vai tiek radītas jaunas
valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Budžeta finansētu institūciju budžeta
iestāžu, pilnīgi vai daļēji no budžeta finansētu komersantu un organizāciju -
vadītāji (budžeta izpildītāji) var izdarīt valsts budžeta izdevumus vai
uzņemties saistības tikai likumā noteikto apropriāciju ietvaros saskaņā ar finansēšanas
plānos noteiktajiem asignējumu apjomiem. |
||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par
normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvais akts tiks publicēts presē. |
||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas
tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts ir izstrādāts, ņemot vērā
indivīda intereses valdība ir centusies nodrošināt vismazāko iespējamo
fiskālā deficīta līmeni atbilstoši valsts budžeta ieņēmumu prognozēm līdz
gada beigām un, iekļaujot izdevumu daļā jaunos, neatliekamos pasākumus. |
||||||||
4. Cita informācija |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
||||||||