Likumprojekts
Grozījums Diplomātiskā un
konsulārā dienesta likumā
Izdarīt Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 22.nr.; 1998,
14.nr.; 2000, 13.nr.; 2001, 21.nr.; 2003, 6., 8., 23.nr.; 2005, 9.nr.) šādu
grozījumu:
Izteikt 22.panta pirmās daļas ceturto teikumu šādā
redakcijā:
"Specializēto atašeju un viņa ģimenes locekļus apdrošina
Saeima, nozares ministrija vai Latvijas Banka tai piešķirtā budžeta ietvaros."
Bērnu un ģimenes lietu ministrs
A.Baštiks
Likumprojekta
Grozījums
Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||
1.Patreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Diplomātiskā un
konsulārā dienesta likuma 22.panta pirmās daļas otro teikumu Ārlietu ministrija veic diplomātu,
diplomātiskā un konsulārā dienesta ierēdņu vai darbinieku apdrošināšanu pret
nelaimes gadījumiem un diplomātu, diplomātiskā un konsulārā dienesta ierēdņu
un darbinieku ģimenes locekļu veselības apdrošināšanu, ja dienesta vai amata
izpildes vieta ir ārvalstīs. Savukārt, minētā panta pirmās daļas ceturtajā teikumā noteikts, ka specializēto
atašeju apdrošina Saeima, nozares ministrija vai Latvijas Banka tai piešķirtā
budžeta ietvaros. Saskaņā ar Diplomātiskā un konsulārā dienesta likuma 11.panta pirmo
daļu specializētais atašejs ir diplomātiskajā pārstāvniecībā speciāli
pilnvarota amatpersona, kas pilda diplomātisko un konsulāro dienestu
atbilstoši Saeimas, attiecīgās nozares ministrijas vai Latvijas Bankas
darbības jomai. Tā kā Diplomātiskā un konsulārā dienesta likums neparedz tiesības
Saeimai, nozares ministrijai vai Latvijas Bankai apdrošināt specializētā
atašeja ģimenes locekļu veselību, Saeimas, nozares ministrijas vai Latvijas
Bankas specializētā atašeja ģimenes locekļu sociālās garantijas ārvalstīs nav
vienlīdzīgas ar citu diplomātiskā un konsulārā dienesta ierēdņu un darbinieku
ģimenes locekļu sociālām garantijām, kas neatbilst Latvijas Republikas
Satversmes 91.pantā noteiktajam, ka visi cilvēki Latvijā ir vienlīdzīgi
likuma priekšā un ka cilvēka tiesības tiek īstenotas bez jebkādas
diskriminācijas. |
||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Normatīvā
akta projekts novērš pilnībā situācijas aprakstā minēto problēmu, t.i. paredz
tiesības Saeimai, nozares ministrijai vai Latvijas Bankai apdrošināt
specializēto atašeju ģimenes locekļu veselību. Tādejādi specializēto atašeju
ģimenes locekļiem ārvalstīs tiks nodrošinātas tādas pašas sociālās garantijas
kā pārējo diplomātiskā un konsulārā dienesta ierēdņu un darbinieku ģimenes
locekļiem. |
||||||||
3. Cita informācija |
Nav. |
||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru
vienkāršošanu |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts paredz specializēto atašeju ģimenes locekļu
tiesības uz veselības apdrošināšanu ārvalstīs neatkarīgi no viņu dzimuma. |
||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
5. Cita informācija |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem (tūkst. latu) |
|||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
||||||
|
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
|
||||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
139 |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
27,8 |
||||
3. Finansiālā
ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
- 139 |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar |
- 27,8 |
||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Nav plānoti |
Dotācija no valsts
budžeta |
Nav plānoti |
Nav plānoti |
Dotācija no valsts
budžeta |
||||
5.Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
Pēc ministriju sniegtās informācijas 2007.gadā būs nepieciešami
papildus līdzekļi Ls 139 163 apmērā specializēto atašeju 79 ģimenes
locekļu veselības apdrošināšanas izdevumu segšanai, t.i. vidēji Ls 1761,56
gadā katram ģimenes loceklim. |
||||||||
6.Cita informācija |
Papildu izdevumus, kas radīsies apdrošinot specializēto atašeju
ģimenes locekļus, nozaru ministrijas un citas centrālās valsts iestādes segs
tām piešķirto valsts budžeta līdzekļu ietvaros. |
||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana
ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un
galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus
izstrādāt |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
2. Cita informācija |
-------------------------- |
||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|||||||||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
2. Saistības pret
citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
3. Saistības, kas
izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||||||
4. Atbilstības
izvērtējums 1.tabula |
|||||||||
Attiecīgie Eiropas
Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas
spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru,
pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
-------------------------- |
||||||||
2.tabula |
|||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā
punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta
Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ neatbilst) |
Komentāri |
||||||
-------------------- |
-------------------------- |
------------- |
----------------- |
||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
|||||||||
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav
notikušas. |
||||||||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||||||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. |
||||||||
4. Konsultācijas ar
starptautiskajiem konsultantiem |
Konsultācijas nav
notikušas. |
||||||||
5. Cita informācija |
---------------------- |
||||||||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Normatīvā akta izpildi nodrošinās Saeima, nozares ministrijas un
Latvijas Banka piešķirto budžeta līdzekļu ietvaros. Minēto institūciju
funkcijas ar normatīvo aktu netiek paplašinātas. Normatīvā akta izpildes nodrošināšanai nav nepieciešams papildus
laiks. |
||||||||
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts Grozījums Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā
pēc tā pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis. Papildus tiks informēti plašsaziņas līdzekļi, izplatot preses
relīzes, kā arī informācija tiks izvietota Bērnu un ģimenes lietu ministrijas
interneta mājas lapā www.bm.gov.lv |
||||||||
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Normatīvais akts neierobežo indivīda tiesības. |
||||||||
4. Cita informācija |
|||||||||
Bērnu un ģimenes
lietu ministrs A.Baštiks
Ministrs |
Valsts sekretāre |
Juridiskā un stratēģiskās plānošanas departamenta direktors |
Par kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā amatpersona |
|
|
|
|
|
A.Baštiks |
I.Zalpētere |
S.Rāgs |
M.Dzērve |
S.Rāgs |
14.09.2006 10:35
929
S.Rāgs 7356496