Pamatojoties uz Saeimas Kārtības ruļļa 51.pantu,
Juridiskā komisija lūdz izdarīt grozījumu 2006.gada 26.oktobra Saeimas sēdes
darba kārtībā un izskatīt jautājumu par Juridiskās komisijas izstrādātā
likumprojekta Grozījumi Saeimas kārtības rullī nodošanu komisijām.
Juridiskā komisija lūdz minēto likumprojektu nodot tikai Juridiskajai
komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija.
Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 86.pantu, Juridiskā
komisija lūdz minēto likumprojektu izskatīt pirmajā lasījumā bez atkārtotas
izskatīšanas komisijā.
Juridiskā
komisija lūdz atzīt minēto likumprojektu par steidzamu.
Pielikumā: likumprojekts uz 1.lpp. un anotācija uz lpp.
Ar cieņu,
Juridiskās
komisijas priekšsēdētājs M.Segliņš
Juridiskā komisija
Likumprojekts
Grozījumi Saeimas kārtības
rullī
Izdarīt Saeimas kārtības rullī (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 17., 24.nr.; 1995, 10., 24.nr.;
1996, 13., 22.nr.; 1997, 12., 21.nr.; 1998, 22.nr.; 2000, 2.nr.; 2001, 5.,
10.nr.; 2002, 12., 22.nr.; 2004, 23.nr.; 2005, 14.nr.; 2006, 8., 14.nr.) šādus
grozījumus:
1.
Izteikt 187.panta pirmo teikumu šādā redakcijā:
Frakciju
darbiniekus pieņem darbā uz darba līgumā noteikto laiku, bet ne ilgāku kā uz
frakcijas darbības laiku, un atlaiž no darba Saeimas Kanceleja pēc frakcijas
vadītāja ierosinājuma Darba likumā noteiktajā kārtībā.
2. Izteikt
198.panta pirmās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā:
Deputāta
palīgu pieņem darbā uz darba līgumā noteikto laiku, bet ne ilgāku kā uz
deputāta pilnvaru laiku, un atlaiž no darba Saeimas Kanceleja pēc deputāta
ierosinājuma un saskaņā ar Darba likuma noteikumiem.
Likums
stājas spēkā nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.
ANOTĀCIJA
likumprojektam
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
|||||||||||
1. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saeimas kārtības rullis paredz, ka frakciju
darbiniekus un deputātu palīgus pieņem darbā uz atlaiž no darba Saeimas
Kanceleja pēc frakcijas vadītāja vai attiecīgā deputāta ierosinājuma uz
frakcijas darbības laiku vai deputāta pilnvaru laiku. |
|
||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Normatīvā akta projekts paredz, ka frakciju
darbiniekus un deputātu palīgus varēs pieņemt darbā arī uz citu termiņu nekā
frakcijas darbības laiks vai deputāta pilnvaru laiks, kurš parasti ir 4 gadi.
Līdz ar to frakcijām un deputātiem būs iespēja pieņemt darbā darbiniekus un
palīgus uz jebkādu laika posmu, bet ne ilgāku kā frakcijas darbības laiks vai
deputāta pilnvaru laiks, par kuru būs panākta vienošanās darba līgumā. Tas
kopumā atbilst arī Darba likuma noteikumiem. |
|
||||||||||
3. Cita
informācija |
Nav |
|
||||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības attīstību |
|
|||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar |
|
||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Normatīvā akta projekts nodrošinās pilnīgāku Darba likuma normu piemērošanu attiecībā uz Saeimas frakciju darbiniekiem un deputātu palīgiem. |
|
||||||||||
4. Ietekme uz
vidi |
Nav ietekmes |
|
||||||||||
5. Cita
informācija |
Nav |
|
||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību
budžetiem |
|
|||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|
||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
- |
- |
|
- |
|
|
||||||
3. Finansiālā ietekme |
- |
- |
- |
- |
- |
|
||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
- |
- |
- |
- |
- |
|
||||||
5. Detalizēts finansiālā pamatojuma aprēķins |
|
|
||||||||||
6. Cita informācija |
|
|
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
||||||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod |
Normatīvie akti nav jāizdod |
|||||||||||
2. Cita
informācija |
Nav |
|||||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2. Saistības
pret citām starptautiskajām organizācijām |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem
starptautiskajiem līgumiem |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|||||||||
5. Cita
informācija |
Nav |
|||||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||
1. Ar kurām
nevalstiskajām organizācijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas nav notikušas |
|||||||||||
2. Kāda ir šo
nevalstisko organizāciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie
priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
- |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības
informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
- |
|||||||||||
4.
Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
- |
|||||||||||
5. Cita
informācija |
- |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai
tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
- |
|||||||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un
Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās
kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks publicēts oficiālajā preses
izdevumā Latvijas Vēstnesis un Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs. |
|||||||||||
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības |
|||||||||||
4. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|