2. Fiskālais apskats
2.1. Konsolidētā kopbudžeta projekts
Likums par budžetu un finanšu vadību nosaka, ka konsolidēto kopbudžetu veido informatīviem mērķiem kā valsts budžeta un pašvaldību budžetu kopsavilkumu.
Konsolidētais kopbudžets tiek veidots summējot dažādu līmeņu budžetus valsts pamatbudžetu un speciālo budžetu ar pašvaldību pamatbudžetiem un speciālajiem budžetiem izslēdzot no tiem savstarpējos norēķinus (transfertus).
Plānots, ka 2006. gadā, salīdzinot ar 2005. gada plānu, konsolidētā kopbudžeta ieņēmumi faktiskajās cenās palielināsies par 17,6%, bet izdevumi palielināsies par 16,1 procentu.
2.1. tabula. Konsolidētā kopbudžeta struktūra (milj. latu)
|
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
2006 |
|
fakts |
plāns |
projekts |
||
Kopbudžeta ieņēmumi |
1874,0 |
2107,4 |
2522,2 |
3247,7 |
3817,7 |
1. Nodokļu ieņēmumi |
1598,5 |
1782,6 |
2025,4 |
2392,4 |
2944,9 |
1.1. Tiešie nodokļi |
1004,7 |
1074,9 |
1261,3 |
1439,5 |
1692,8 |
t.sk.
Uzņēmumu ienākuma nodoklis |
109,7 |
93,9 |
127,8 |
170,3 |
238,6 |
Iedzīvotāju ienākuma nodoklis |
319,5 |
367,1 |
435,5 |
491,2 |
550,1 |
Sociālās apdrošināšanas iemaksas |
528,8 |
561,9 |
641,2 |
718,8 |
842,7 |
Nodokļi no īpašuma |
46,7 |
51,9 |
56,8 |
59,3 |
61,4 |
1.2. Netiešie nodokļi |
575,6 |
690,1 |
745,7 |
931,7 |
1229,3 |
t.sk.
Pievienotās vērtības nodoklis |
383,0 |
459,2 |
486,7 |
616,1 |
829,2 |
Akcīzes nodoklis |
177,5 |
212,1 |
236,9 |
289,3 |
370,7 |
Vieglo automobiļu un motociklu nodoklis |
|
|
4,9 |
8,1 |
10,4 |
Muitas nodoklis |
15,1 |
18,8 |
17,1 |
18,2 |
19,1 |
1.3. Pārējie nodokļi |
18,1 |
17,6 |
18,5 |
21,2 |
22,8 |
2. Nenodokļu ieņēmumi |
134,5 |
154,3 |
204,7 |
223,8 |
270,7 |
3. Ziedojumi un dāvinājumi |
11,7 |
8,4 |
9,9 |
2,5 |
2,0 |
4. Pašu ieņēmumi |
101,3 |
112,1 |
128,0 |
162,2 |
140,1 |
5. Ārvalstu finanšu palīdzība |
28,1 |
50,0 |
154,2 |
466,8 |
460,0 |
Kopbudžeta
izdevumi |
2022,0 |
2212,5 |
2599,6 |
3419,9 |
3972,0 |
1. Uzturēšanas izdevumi |
1805,6 |
1989,4 |
2351,0 |
3020,7 |
3437,7 |
2. Kapitālie izdevumi |
89,5 |
113,6 |
140,0 |
167,5 |
226,5 |
3. Investīcijas |
127,0 |
109,5 |
108,5 |
231,6 |
307,8 |
Tīrie
aizdevumi |
-17,5 |
-2,7 |
1,0 |
-31,0 |
-9,1 |
Fiskālā
bilance |
-130,5 |
-102,4 |
-78,4 |
-141,2 |
-145,2 |
2.2. tabula. Konsolidētā kopbudžeta struktūra (% no iekšzemes kopprodukta)
|
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
2006 |
|
fakts |
plāns |
projekts |
||
Kopbudžeta ieņēmumi |
32,9 |
33,4 |
34,4 |
38,6 |
40,4 |
1. Nodokļu ieņēmumi |
28,1 |
28,2 |
27,6 |
28,5 |
31,2 |
1.1. Tiešie nodokļi |
17,7 |
17,0 |
17,2 |
17,1 |
17,9 |
1.2. Netiešie nodokļi |
10,1 |
10,9 |
10,2 |
11,1 |
13,0 |
1.3. Pārējie nodokļi |
0,3 |
0,3 |
0,3 |
0,3 |
0,2 |
2. Nenodokļu ieņēmumi |
2,4 |
2,4 |
2,8 |
2,7 |
2,9 |
3. Ziedojumi un dāvinājumi |
0,2 |
0,1 |
0,1 |
0,0 |
0,0 |
4. Pašu ieņēmumi |
1,8 |
1,8 |
1,7 |
1,9 |
1,5 |
5. Ārvalstu finanšu palīdzība |
0,5 |
0,8 |
2,1 |
5,6 |
4,9 |
Kopbudžeta
izdevumi |
35,5 |
35,0 |
35,5 |
40,7 |
42,1 |
1. Uzturēšanas izdevumi |
31,7 |
31,5 |
32,1 |
35,9 |
36,4 |
2. Kapitālie izdevumi |
1,6 |
1,8 |
1,9 |
2,0 |
2,4 |
3. Investīcijas |
2,2 |
1,7 |
1,5 |
2,8 |
3,3 |
Tīrie
aizdevumi |
-0,3 |
0,0 |
0,0 |
-0,4 |
-0,1 |
Fiskālā
bilance |
-2,3 |
-1,6 |
-1,1 |
-1,68 |
-1,5 |
2.3. tabula. Pieaugums faktiskajās cenās (% pret iepriekšējo gadu)
|
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
2006 |
|
fakts |
plāns |
projekts |
||
Kopbudžeta ieņēmumi |
10,4 |
12,5 |
19,7 |
28,8 |
17,6 |
1. Nodokļu ieņēmumi |
10,0 |
11,5 |
13,6 |
18,1 |
23,1 |
1.2. Tiešie nodokļi |
10,5 |
7,0 |
17,3 |
14,1 |
17,6 |
1.1. Netiešie nodokļi |
9,2 |
19,9 |
8,0 |
25,0 |
31,9 |
1.3. Pārējie nodokļi |
7,5 |
-3,1 |
5,0 |
14,8 |
7,5 |
2. Nenodokļu ieņēmumi |
17,9 |
14,8 |
32,7 |
9,3 |
21,0 |
3. Ziedojumi un dāvinājumi |
15,2 |
-28,2 |
16,9 |
-74,6 |
-20,0 |
3. Pašu ieņēmumi |
11,4 |
10,7 |
14,2 |
26,7 |
-13,6 |
4. Ārvalstu finanšu palīdzība |
-1,4 |
78,2 |
208,2 |
202,8 |
-1,5 |
Kopbudžeta
izdevumi |
12,3 |
9,4 |
17,5 |
31,6 |
16,1 |
2.2. Valsts konsolidētā budžeta projekts
Valsts konsolidēto budžetu veido valsts pamatbudžeta un valsts speciālā budžeta kopējā summa, no kuras tiek izslēgti savstarpējie pārskaitījumi starp šiem budžetiem. Sākot ar 2004. gadu ir tikai viens valsts speciālais budžets valsts sociālās apdrošināšanas budžets.
2006. gadā valsts konsolidētā budžeta ieņēmumi ir plānoti 3228,8 milj. latu apmērā, bet izdevumi 3353,8 milj. latu. Valsts pamatbudžeta ieņēmumi plānoti 2385,4 milj. latu un izdevumi 2599,2 milj. latu, bet valsts speciālā budžeta ieņēmumi plānoti 859,0 milj. latu un izdevumi 770,3 milj. latu apmērā. 2006. gadā valsts konsolidētā budžeta ieņēmumi palielināsies par 19,2% salīdzinājumā ar 2005. gada plānu, bet izdevumi attiecīgi par 17,6 procentiem. Valsts pamatbudžeta ieņēmumi plānoti par 20,1% vairāk nekā plānots 2005. gadā un izdevumi par 19,3% vairāk nekā 2005. gada plānā. 2006. gadā valsts speciālā budžeta ieņēmumi plānoti par 16,6% vairāk nekā plānots 2005. gadā un izdevumi par 12,0% vairāk nekā 2005. gada plānā. Valsts konsolidētā budžetā fiskālais deficīts tiek plānots 1,5% apmērā no IKP. No valsts konsolidētā budžeta ieņēmumiem un izdevumiem 2006. gadā ir izslēgts valsts pamatbudžeta pārskaitījums valsts speciālajam budžetam 15,7 milj. latu apmērā.
2.4. tabula. Valsts konsolidētais budžets* (milj. latu)
|
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
2006 |
|
fakts |
plāns |
projekts |
||
Valsts
konsolidētā budžeta ieņēmumi |
1538,7 |
1720,7 |
2056,3 |
2708,1 |
3228,8 |
1. Nodokļu ieņēmumi** |
1319,4 |
1463,3 |
1652,1 |
1970,0 |
2466,2 |
2. Nenodokļu ieņēmumi |
121,2 |
123,9 |
158,0 |
167,2 |
208,0 |
3. Pašu ieņēmumi |
70,0 |
82,5 |
92,3 |
106,7 |
101,1 |
4. Ārvalstu finanšu palīdzība |
28,1 |
51,1 |
153,8 |
464,2 |
453,5 |
Valsts konsolidētā budžeta izdevumi |
1643,2 |
1826,2 |
2159,1 |
2851,0 |
3353,8 |
1. Uzturēšanas izdevumi |
1534,0 |
1699,3 |
2009,3 |
2558,6 |
2966,9 |
2. Kapitālie izdevumi |
36,9 |
59,7 |
64,7 |
92,4 |
140,2 |
3. Investīcijas |
72,3 |
67,2 |
85,2 |
200,1 |
246,7 |
Finansiālā
bilance |
-104,5 |
-105,4 |
-102,8 |
-142,9 |
-125,0 |
Tīrie
aizdevumi |
-5,7 |
-14,3 |
-20,5 |
-1,7 |
20,2 |
Fiskālā
bilance |
-98,7 |
-91,1 |
-82,4 |
-141,2 |
-145,2 |
* Lai dati būtu salīdzināmi, 2002. gada un 2003. gada valsts konsolidētais budžets ir pārklasificēts atbilstoši 2004. gada, 2005. gada un 2006. gada valsts konsolidētā budžeta struktūrai, t.i., valsts pamatbudžetā ir ieskatīti to valsts speciālo budžetu līdzekļi, kas sākot ar 2004. gadu tika iekļauti valsts pamatbudžetā.
** Neieskaitot valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas, kas tiek ieskaitītas valsts fondēto pensiju shēmā.
2.5. tabula. Valsts konsolidētais budžets (% no iekšzemes kopprodukta)
|
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
2006 |
|
fakts |
plāns |
projekts |
||
Valsts
konsolidētā budžeta ieņēmumi |
27,0 |
27,2 |
28,0 |
32,2 |
34,2 |
1. Nodokļu ieņēmumi |
23,2 |
23,2 |
22,5 |
23,4 |
26,1 |
2. Nenodokļu ieņēmumi |
2,1 |
2,0 |
2,2 |
2,0 |
2,2 |
3. Pašu ieņēmumi |
1,2 |
1,3 |
1,3 |
1,3 |
1,1 |
4. Ārvalstu finanšu palīdzība |
0,5 |
0,8 |
2,1 |
5,5 |
4,8 |
Valsts konsolidētā budžeta izdevumi |
28,9 |
28,9 |
29,4 |
33,9 |
35,5 |
1. Uzturēšanas izdevumi |
27,0 |
26,9 |
27,4 |
30,4 |
31,4 |
2. Kapitālie izdevumi |
0,6 |
0,9 |
0,9 |
1,1 |
1,5 |
3. Investīcijas |
1,3 |
1,1 |
1,2 |
2,4 |
2,6 |
Finansiālā
bilance |
-1,8 |
-1,7 |
-1,4 |
-1,7 |
-1,3 |
Tīrie
aizdevumi |
-0,1 |
-0,2 |
-0,3 |
0,0 |
0,2 |
Fiskālā
bilance |
-1,7 |
-1,4 |
-1,1 |
-1,7 |
-1,5 |
2006. gada valsts konsolidētā budžeta izdevumi valdības funkciju sadalījumā ir šādi:
Aizsardzībai izdevumi plānoti 152,0 milj. latu apmērā, salīdzinājumā ar 2005. gadu pieaugot finansējumam par 42,7 milj. latu. Līdzekļu pieaugums plānots programmas Valsts aizsardzība, drošība un integrācija NATO ietvaros.
Sabiedriskajai kārtībai, drošībai un tiesību aizsardzībai izdevumi plānoti 236,1 milj. latu apmērā, jeb par 40,5 milj. latu vairāk nekā 2005. gadā. Papildus paredzēti līdzekļi iekšlietu sistēmas iestāžu darbinieku darba samaksas, tiesnešu, tiesu darbinieku, prokuroru darba samaksas palielinājumam, atvaļinājuma pabalstu un to parādu izmaksai un citiem pasākumiem. Paredzēti izdevumi no Šengenas fonda, kas ir pagaidu finanšu instruments, lai saņēmējām dalībvalstīm laikposmā no pievienošanās dienas līdz 2006.gada beigām palīdzētu finansēt darbības un īstenot kontroli pie Eiropas Savienības jaunajām ārējām robežām.
Izglītībai izdevumi paredzēti 196,8 milj. latu apmērā. Papildu līdzekļi paredzēti pedagogu darba samaksas paaugstināšanai.
Veselības aprūpei finansējums paredzēts 348,5 milj. latu apmērā, jeb par 59,9 milj. latu vairāk nekā 2005.gadā. Papildus finansējums paredzēts zāļu kompensācijas sistēmas turpmākai nodrošināšanai, rindu likvidēšanai ambulatorajā aprūpē un plānveida palīdzības saņemšanai stacionārā, ambulatorās un stacionārās veselības aprūpes pakalpojumu sniedzēju programmas ieviešanas nodrošināšanai un citiem pasākumiem.
Sociālajai apdrošināšanai un sociālajai nodrošināšanai izdevumi paredzēti 912,1 milj. latu apmērā. Salīdzinājumā ar 2005. gada plānu izdevumi palielinājušies par 95,7 milj. latu. Tajā skaitā papildu finansējums paredzēts bērna piedzimšanas pabalsta, valsts sociālā nodrošinājuma pabalsta apmēra paaugstināšanai, pensiju indeksācijai.
Vides aizsardzībai, dzīvokļu un komunālajai saimniecībai izdevumi plānoti 82,7 milj. latu apmērā, kas ir par 25,3 milj. latu vairāk nekā 2005. gadā. Lielāko pieaugumu veido ES fondu finansējums vides projektiem.
Brīvajam laikam, sportam, kultūrai un reliģijai izdevumi plānoti 46,9 milj. latu apmērā.
Lauksaimniecībai, mežkopībai un zvejniecībai izdevumi paredzēti 299,5 milj. latu apmērā.
Transportam un sakariem izdevumi plānoti 297,4 milj. latu apmērā jeb par 72,4 milj. latu vairāk nekā 2005. gadā. Lielāko pieaugumu ES fondu finansējums autoceļu un dzelzceļa nozares projektiem, papildu finansējums Valsts autoceļu fondam, valsts pasūtījumam pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu, dotācijai pasažieru regulārajiem pārvadājumiem ar autobusiem.
Vispārējiem valdības dienestiem finansējums paredzēts 315,7 milj. latu apmērā, kas ir par 119,4 milj. latu vairāk nekā 2005. gadā. Pieaugumu galvenokārt veido finansējums Eiropas Savienības fondu līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai, papildus finansējums zinātnes attīstībai un konkurētspējas nodrošināšanai.
Kurināmā un enerģētikas dienestiem un pasākumiem finansējums paredzēts 11,4 milj. latu apmērā, kas ir par 9,3 milj. latu vairāk nekā 2005.gadā. Pieaugums saistīts ar finansējumu naftas produktu rezervju valsts daļas izveidei un uzglabāšanai un Siltumapgādes sektora programmai.
Pārējiem izdevumiem finansējums plānots 454,8 milj. latu apmērā, kas ir par 18,5 milj. latu vairāk kā 2005. gadā. Pieaugumu veido finansējums Latvijas iemaksām Eiropas Kopienas budžetā, ES fondu finansējums u.c.
Atbilstoši izdevumu ekonomiskajai klasifikācijai 2006. gadā 88,5% no kopējiem izdevumiem jeb 2 966,9 milj. latu ir uzturēšanas izdevumi, kas salīdzinot ar 2005. gadu ir palielinājušies par 408,4 milj. latu. 11,5% jeb 386,9 milj. latu ir izdevumi kapitālieguldījumiem.
Uzturēšanas izdevumu lielāko daļu 67,6% veido subsīdijas un dotācijas, 30,2% kārtējie izdevumi, no tiem atalgojumi 44,0 procentus. Maksājumi par aizņēmumiem un kredītiem veido 2,2% no uzturēšanas izdevumiem.
2.2.1. Valsts pamatbudžets
Tiek plānots, ka 2006. gadā valsts pamatbudžeta ieņēmumi salīdzinājumā ar 2005. gada plānu pieaugs par 20,1% un būs 2385,4 milj. latu.
2.6. tabula. Valsts pamatbudžets* (milj. latu)
|
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
2006 |
|
fakts |
plāns |
projekts |
||
Pamatbudžeta
ieņēmumi |
1008,5 |
1157,2 |
1412,9 |
1986,8 |
2385,4 |
1. Nodokļu ieņēmumi |
790,6 |
901,4 |
1010,9 |
1251,2 |
1623,5 |
1.1. Tiešie nodokļi |
200,8 |
197,6 |
251,4 |
302,9 |
376,1 |
Iedzīvotāju
ienākuma nodoklis |
91,1 |
103,7 |
123,6 |
132,6 |
137,5 |
Uzņēmumu
ienākuma nodoklis |
109,7 |
93,9 |
127,8 |
170,3 |
238,6 |
1.2. Netiešie nodokļi |
575,6 |
690,1 |
745,7 |
931,7 |
1229,3 |
Pievienotās
vērtības nodoklis |
383,0 |
459,2 |
486,7 |
616,1 |
829,2 |
Akcīzes
nodoklis |
177,5 |
212,1 |
236,9 |
289,3 |
370,7 |
Vieglo
automobiļu un motociklu nodoklis |
|
|
4,9 |
8,1 |
10,4 |
Muitas
nodoklis |
15,1 |
18,8 |
17,1 |
18,2 |
19,1 |
1.3. Pārējie nodokļi |
14,2 |
13,7 |
13,8 |
16,6 |
18,1 |
Izložu
un azartspēļu nodoklis |
5,6 |
5,9 |
7,7 |
9,6 |
10,8 |
Dabas
resursu nodoklis |
8,6 |
7,8 |
6,1 |
7,0 |
7,4 |
2. Nenodokļu ieņēmumi |
119,9 |
122,3 |
155,9 |
164,7 |
207,4 |
3. Pašu ieņēmumi |
70,0 |
82,5 |
92,3 |
106,6 |
101,0 |
4. Ārvalstu finanšu palīdzība |
28,1 |
51,1 |
153,8 |
464,2 |
453,5 |
Pamatbudžeta
izdevumi |
1191,7 |
1281,0 |
1566,9 |
2178,2 |
2599,2 |
1. Uzturēšanas izdevumi |
1083,2 |
1156,2 |
1418,9 |
1888,4 |
2215,1 |
2. Kapitālie izdevumi |
37,2 |
59,7 |
64,7 |
92,3 |
140,2 |
3. Investīcijas |
71,2 |
65,0 |
83,3 |
197,5 |
243,8 |
Finansiālā
bilance |
-183,2 |
-123,8 |
-154,0 |
-191,4 |
-213,8 |
Tīrie
aizdevumi |
-5,7 |
-14,3 |
-20,5 |
-1,7 |
20,2 |
Fiskālā
bilance |
-177,4 |
-109,5 |
-133,5 |
-189,7 |
-234,0 |
* Lai dati būtu salīdzināmi, 2002. gada un 2003. gada valsts pamatbudžets ir pārklasificēts atbilstoši 2004. gada, 2005. gada un 2006. gada valsts pamatbudžeta struktūrai, t.i., valsts pamatbudžetā ir ieskatīti to valsts speciālo budžetu līdzekļi, kas sākot ar 2004. gadu tika iekļauti valsts pamatbudžetā.
2.7. tabula. Valsts pamatbudžets (% no iekšzemes kopprodukta)
|
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
2006 |
|
fakts |
plāns |
projekts |
||
Pamatbudžeta ieņēmumi |
17,7 |
18,3 |
19,3 |
23,6 |
25,3 |
1. Nodokļu ieņēmumi |
13,9 |
14,3 |
13,8 |
14,9 |
17,2 |
1.1. Tiešie nodokļi |
3,5 |
3,1 |
3,4 |
3,6 |
4,0 |
Iedzīvotāju
ienākuma nodoklis |
1,6 |
1,6 |
1,7 |
1,6 |
1,5 |
Uzņēmumu
ienākuma nodoklis |
1,9 |
1,5 |
1,7 |
2,0 |
2,5 |
1.2. Netiešie nodokļi |
10,1 |
10,9 |
10,2 |
11,1 |
13,0 |
Pievienotās
vērtības nodoklis |
6,7 |
7,3 |
6,6 |
7,3 |
8,8 |
Akcīzes
nodoklis |
3,1 |
3,4 |
3,2 |
3,4 |
3,9 |
Vieglo
automobiļu un motociklu nodoklis |
|
|
0,1 |
0,1 |
0,1 |
Muitas
nodoklis |
0,3 |
0,3 |
0,2 |
0,2 |
0,2 |
1.3. Pārējie nodokļi |
0,2 |
0,2 |
0,2 |
0,2 |
0,2 |
Izložu
un azartspēļu nodoklis |
0,1 |
0,1 |
0,1 |
0,1 |
0,1 |
Dabas
resursu nodoklis |
0,2 |
0,1 |
0,1 |
0,1 |
0,1 |
2. Nenodokļu ieņēmumi |
2,1 |
1,9 |
2,1 |
2,0 |
2,2 |
3. Pašu ieņēmumi |
1,2 |
1,3 |
1,3 |
1,3 |
1,1 |
4. Ārvalstu finanšu palīdzība |
0,5 |
0,8 |
2,1 |
5,5 |
4,8 |
Pamatbudžeta
izdevumi |
20,9 |
20,3 |
21,4 |
25,9 |
27,5 |
1. Uzturēšanas izdevumi |
19,0 |
18,3 |
19,3 |
22,5 |
23,5 |
2. Kapitālie izdevumi |
0,7 |
0,9 |
0,9 |
1,1 |
1,5 |
3. Investīcijas |
1,3 |
1,0 |
1,1 |
2,3 |
2,6 |
Finansiālā
bilance |
-3,2 |
-2,0 |
-2,1 |
-2,3 |
-2,3 |
Tīrie
aizdevumi |
-0,1 |
-0,2 |
-0,3 |
0,0 |
0,2 |
Fiskālā
bilance |
-3,1 |
-1,7 |
-1,8 |
-2,3 |
-2,5 |
2.2.2. Valsts speciālais budžets
Valsts speciālo budžetu veido ar valsts pamatbudžetu nesaistīti iezīmēti ieņēmumi, kas paredzēti īpašu izdevumu segšanai un kura līdzekļi izlietojami saistībā ar minētajiem ieņēmumiem. Sākot ar 2004. gadu valsts speciālo budžetu veido valsts sociālās apdrošināšanas budžets.
2006. gadā speciālā budžeta ieņēmumi tiek prognozēti 859,0 milj. latu, kas ir par 16,6% vairāk nekā 2005. gada plāns. Valsts speciālā budžeta ieņēmumu daļu galvenokārt veido ieņēmumi no valsts sociālās apdrošināšanas iemaksām. Valsts speciālā budžeta ieņēmumos netiks ieskaitītas valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas 35,5 milj. latu apmērā, kas tiks novirzītas valsts fondēto pensiju shēmā.
2.8. tabula. Valsts speciālais budžets (milj. latu)
|
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
2006 |
|
fakts |
plāns |
projekts |
||
Valsts
speciālā budžeta ieņēmumi |
536,6 |
578,9 |
658,0 |
736,5 |
859,0 |
1. Sociālās apdrošināšanas iemaksas* |
528,8 |
561,9 |
641,2 |
718,8 |
842,7 |
2. Valsts pamatbudžeta dotācija |
6,5 |
15,4 |
14,6 |
15,2 |
15,7 |
3. Nenodokļu ieņēmumi |
1,3 |
1,6 |
2,2 |
2,5 |
0,6 |
5. Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,1 |
0,1 |
Valsts
speciālā budžeta izdevumi |
534,9 |
560,6 |
606,8 |
688,0 |
770,3 |
1. Uzturēšanas izdevumi |
533,4 |
558,4 |
604,9 |
685,4 |
767,5 |
2. Kapitālie izdevumi |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
3. Investīcijas |
1,5 |
2,2 |
1,9 |
2,6 |
2,8 |
Fiskālā
bilance |
1,7 |
18,3 |
51,1 |
48,5 |
88,7 |
* Neieskaitot sociālās apdrošināšanas iemaksas valsts fondēto pensiju shēmā.
2.9. tabula. Valsts speciālais budžets (% no iekšzemes kopprodukta)
|
2002 |
2003 |
2004 |
2005 |
2006 |
|
fakts |
plāns |
projekts |
||
Valsts
speciālā budžeta ieņēmumi |
9,4 |
9,2 |
9,0 |
8,8 |
9,1 |
1. Sociālās apdrošināšanas iemaksas |
9,3 |
8,9 |
8,7 |
8,6 |
8,9 |
2. Valsts pamatbudžeta dotācija |
0,1 |
0,2 |
0,2 |
0,2 |
0,2 |
3. Nenodokļu ieņēmumi |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
5. Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Valsts
speciālā budžeta izdevumi |
9,4 |
8,9 |
8,3 |
8,2 |
8,2 |
1. Uzturēšanas izdevumi |
9,4 |
8,8 |
8,2 |
8,2 |
8,1 |
2. Kapitālie izdevumi |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
3. Investīcijas |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
0,0 |
Fiskālā
bilance |
0,0 |
0,3 |
0,7 |
0,6 |
0,9 |