Latvijas Republikas 7.Saeimas ziemas sesijas otrā sēde
2001.gada 25.janvārī
Sēdi vada Latvijas Republikas 7.Saeimas priekšsēdētājs Jānis Straume.
Satura rādītājs
Atbildes uz deputātu jautājumiem
Balsojumi
Sēdes vadītājs. Labrīt, godātie kolēģi! Lūdzu, ieņemiet vietas. Sāksim Saeimas 25.janvāra sēdi. Pirms sākam izskatīt darba kārtību, jālemj par deputātu priekšlikumiem par izmaiņām tajā.
Saeimas deputāts Imants Kalniņš ir iesniedzis iesniegumu Prezidijam ar lūgumu piešķirt viņam bezalgas atvaļinājumu šā gada 25.janvārī. Ierosinu iekļaut šā iesnieguma izskatīšanu pēc sadaļas Prezidija ziņojumi. Vai ir iebildumi? Nav iebildumu.
Politisko organizāciju apvienības Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā frakcijas desmit deputāti ir iesnieguši jautājumu izglītības un zinātnes ministram Kārlim Greiškalna kungam par Izglītības likuma 53.panta otrās daļas izpildi. Jautājumu nododam ministram.
Sākam izskatīt darba kārtības jautājumus. Saeimas Prezidijs ierosina deputātu Baldzēna, Salkazanova, Grīga, Čevera, Zvejsalnieka un citu deputātu iesniegto likumprojektu Grozījumi likumā Par nekustamā īpašuma nodokli nodot Budžeta un finansu (nodokļu) komisijai un Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai un noteikt, ka Budžeta un finansu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija.
Deputāts Egils Baldzēns vēlas runāt par.
E.Baldzēns (Latvijas Sociāldemokrātiskās strādnieku partijas frakcija).
Augsti godātais Saeimas Priekšsēdētāj, Prezidija locekļi, Saeimas deputāti! Latvijas Republikas pilsoņi, iedzīvotāji! Es gribētu šeit atgādināt tikai vienu - to, ka pirms 7.Saeimas vēlēšanām praktiski visas valdības partijas ar savu līderu parakstiem apliecināja gatavību šādu nekustamā īpašuma nodokli neuzlikt baznīcām, reliģiskām organizācijām. Es domāju, ka šobrīd ir katrā ziņā tas brīdis, kad vēlreiz mēs varam šo lietu apcerēt un labot, lai nu kā mums nesenā pagātnē ir viss iznācis.
Es gribētu atgādināt, kāda ir situācija. Valdība 2000.gada budžetā samazināja pašvaldībām, pagastiem nekustamā īpašuma nodokļa apjomu par 778 078 latiem. Praktiski visi kompromisa viedokļi, to skaitā arī Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas ierosinājums par 250 000 latu lielu kompensāciju pašvaldībām, pagastiem, netiek pieņemti Saeimā, tiek noraidīti. Un rezultāts ir tas, ka rodas situācija, ka netiešā veidā mēs mēģinām pašvaldībām to visu kompensēt ar šo nekustamā īpašuma nodokli no reliģiskajām organizācijām, no baznīcām.
Kolēģi! Es gribētu uzsvērt to, ka, manuprāt, arī vairāki valdības partiju deputāti ir ļoti pareizi konstatējuši situāciju. Ko mēs darām, sākot ar to brīdi, kad mēs šādu nodokli uzliekam reliģiskajām organizācijām? Vispirmām kārtām gribētu citēt Imanta Kalniņa sacīto. Viņš ļoti precīzi budžeta apspriešanā pateica, ka parlaments nevar šo jautājumu izlemt pēc būtības, jo mums nav zināmi divi eksakti lielumi. Pirmais - kādi ir baznīcas ienākumi no saimnieciskās darbības. Otrais - kādas finanses ir nepieciešamas, lai baznīca varētu sevi uzturēt pie dzīvības. Pilnīgi pareizi! Kolēģi, es gribētu norādīt arī uz to, ka Gundars Bērziņš ir atzinis, ka tas dotu apmēram 200 000 latu ienākumu pašvaldībām kopumā. Un ir ārkārtīgi svarīgi saprast to, ka, lai gan mēs esam atļāvušies zināmā mērā neaplikt ar nodokli tās nekustamā īpašuma daļas, kas saistītas ar labdarību, sociālo aprūpi un personāla apmācību, mēs tomēr apliekam ar nodokli jebkuru saimniecisku darbību, svētdienas skolas, kristīgās ģimnāzijas un daudzus citus baznīcas īpašumus. Ir jāuzdod viens jautājums. Šis jautājums ir tāds - no kurienes baznīca reāli var ņemt naudu? Pilnīgi skaidrs, ka baznīca var saņemt naudu no ziedojumiem, kuri ir ļoti trūcīgi, jo iedzīvotāju maksātspēja, it īpaši lauku draudzēs, ir ļoti zema. Un otrs līdzekļu avots tātad ir šī saimnieciskā darbība. Ar to tiek uzturēta gan šī sociālā aprūpe, gan šī izglītība. Es atgādināšu kaut vai to, cik mēs dodam izglītībai. Piemēram, Rīgas Katoļu ģimnāzijai - 8%. Tātad 92% no lielās summas - 80 000 latu gadā - sedz katoļu baznīca. Un tāda pati situācija ir arī citās baznīcās. Tas viss mums ir ļoti skaidri jāapzinās, pirms mēs balsojam.
Kolēģi! Mums ir jāsaprot, no kurienes reāli baznīcas ņem līdzekļus, lai salāpītu caurus baznīcu jumtus, lai apmetums nekristu draudzes locekļiem dievkalpojuma laikā uz galvas, lai ziemā apkurinātu baznīcas, šo milzu kubatūru, un lai atjaunotu un uzturētu arhitektūras pieminekļus, jo 90% baznīcu ir arhitektūras pieminekļi. Kā mēs zinām, pieminekļu inspekcijai piešķirtie līdzekļi nesedz uzturēšanas un atjaunošanas izdevumus. Baznīcās ir ļoti daudz mākslas vērtību, kuras arī ir jāuztur, jāatjauno, - gleznas, ikonas, mozaīkas un sienu apgleznojumi. Tas viss prasa līdzekļus. Daudzām partijām, kurām Eiropas Savienība ir vadmotīvs, es atgādināšu, ka ļoti daudzās Eiropas Savienības valstīs baznīcu īpašumus neapliek ar nodokli. Es esmu pilnīgi pārliecināts, ka tas nav noslēpums.
Kolēģi, es gribu pateikt vēl vienu lietu. Mums ir jāizšķiras, vai mēs esam gatavi šo likumprojektu nodot komisijām un spert soli pretī reliģiskajām organizācijām un baznīcām, tātad spert soli pretī draudzēm, it īpaši lauku draudzēm, jo tur ir visgrūtākais stāvoklis. Vai varbūt gribam, lai vēl vairāk pieaug plaisa starp valdību un sabiedrību, plaisa starp valdošo eliti un baznīcu? Vai tas ir mūsu mērķis? Mēs redzam, ka draudzes kļūst no gada uz gadu nabadzīgākas. Tas, ka pašvaldībām ir tiesības dot nodokļu atlaides, vēl neko nenozīmē. Lai arī tā tas ir, jāatgādina, ka - atbilstoši izlīdzināšanas likumam - nekustamā īpašuma nodokļa bāze pēc tam, protams, pašvaldībām nemainās. Mēs esam devuši ļoti nopietnas nekustamā īpašuma nodokļu atlaides virknei ļoti vērtīgu sabiedrisko organizāciju - Latvijas Bērnu fondam, Kinematogrāfistu savienībai, dažādām sporta biedrībām...
Sēdes vadītājs. Laiks!
E.Baldzēns. ... un uzsveru - arī uzņēmumiem. Tā ka, es domāju, ka nekas slikts nebūtu, ja mēs arī baznīcām paspertu soli pretī. Paldies par uzmanību!
Sēdes vadītājs. Viens ir runājis par. Pret runāt neviens nevēlas. Vai ir nepieciešams balsot? (Starpsauciens: Jā!) Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta Grozījumi likumā Par nekustamā īpašuma nodokli nodošanu komisijām! Lūdzu rezultātu! Par - 36, pret - 1, atturas - 52. Likumprojekts komisijām nav nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu Par Apvienoto Nāciju Organizācijas konvenciju pret transnacionālo organizēto noziedzību nodot Aizsardzības un iekšlietu komisijai un Ārlietu komisijai un noteikt, ka Ārlietu komisija ir atbildīgā komisija. Deputātiem iebildumu nav.
Saeimas Prezidijs ierosina Baldzēna, Burvja, Salkazanova, Čevera, Kalniņa un citu deputātu iesniegto likumprojektu Grozījumi likumā Par valsts pensijām nodot Budžeta un finansu (nodokļu) komisijai, Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai un noteikt, ka Sociālo un darba lietu komisija ir atbildīgā komisija.
Par vēlas runāt deputāts Egils Baldzēns.
E.Baldzēns (Latvijas Sociāldemokrātiskās strādnieku partijas frakcija).
Godājamais Saeimas priekšsēdētāj! Godājamie Prezidija locekļi! Godājamais Ministru prezident! Saeimas deputāti! Latvijas Republikas pilsoņi, iedzīvotāji!
Es šeit gribētu uzsvērt vienu - to, ka šis jautājums ir pietiekami labi zināms sabiedrībai un sabiedriskajām organizācijām, jo par šo jautājumu mums bija ļoti karstas diskusijas un debates, kad mēs cīnījāmies par pensiju referendumu un par to, lai tobrīd valdības priekšlikumi, kas veido šo situāciju, kurā mēs pašreiz esam ar pensijām nonākuši, netiktu pieņemti. Toreiz mūsu oponenti, it īpaši jau Andris Šķēle, vairākkārt norādīja uz to, ka tad, ja šie valdības priekšlikumi netiks pieņemti, ja tie tiks noraidīti, protams, radīsies ļoti lielas problēmas un būs mazas pensijas. Tagad ir pieņemti šie valdības priekšlikumi, un mēs ļoti labi redzam, kas notiek.
Kolēģi, tātad vispirms par to, ka vairāk nekā 32% no jaunajām pensijām ir 30 latu apmērā, un tas ir noticis tikai pateicoties tam, ka opozīcijas priekšlikums, kas paredzēja, ka pensijas nedrīkst būt zemākas par sociālo pabalstu, Sociālo un darba lietu komisijā tika pieņemts. Pēc tam tas tika pieņemts arī šeit, Saeimā. Protams, par šo opozīcijas priekšlikumu balsoja arī virkne valdības pārstāvju, un to es negribētu šeit noliegt. Taču 30 latu liela pensija ir nenopietna pensija, ja mēs gribam runāt par tādām lietām, lai, piemēram, īrnieki godprātīgi varētu samaksāt īres un komunālos maksājumus. Es gribētu redzēt tos godprātīgos īrniekus, kas, saņemot 30 latus mēnesī, tos varētu nomaksāt.
Minimālā alga, kā jūs zināt, pašreiz ir 50 lati, drīz būs 60 lati, un mēs domājam, ka tā varētu rīkoties. Iztikas minimums ir nepilni 84 lati. Tātad, kolēģi, tas ir pilnīgi skaidrs: ja mēs gribam šo situāciju saglabāt, tad mēs saglabāsim šo dramatismu lielas iedzīvotāju daļas materiālajā nodrošinājumā. Es gribētu uzsvērt, ka šie cilvēki, kuri saņem šīs pensijas, ir strādājuši trīsdesmit vai četrdesmit gadus, taču īsi pirms pensijas vecuma sasniegšanas viņi ir vai nu strādājuši par nelielu algu, vai arī bijuši bez darba. Līdz ar to šeit ir jāsaprot tas, ka mēs ar šo politiku radām ļoti smagu situāciju pašvaldībām, jo tām kārtējo reizi vajadzēs izdalīt naudu sociālajiem pabalstiem. Līdzīgas problēmas radīsies arī valsts pamatbudžetam, jo tam iedzīvotājiem vajadzēs piemaksāt šo starpību līdz 30 latiem, jo pensijas pašreiz tiek aprēķinātas arī 5, 7 vai 14 latu apmērā, bet tad tās nevarēs būt mazākas par šo 30 latu robežu.
Kolēģi, es gribētu atzīmēt arī to, ka tā ir vienkārši liekulība, ja mēs pensijas indeksējam vienreiz gadā - septembrī, kad mums ir nevis inflācija, bet parasti deflācija.
Kolēģi, tas norāda to, ka mēs vienkārši nepārtraukti mēģinām pierādīt pensionāriem, ka dzīves dārdzība gada laikā ir mainījusies par 17, 18, vai 19 santīmiem. Tas nav nopietni! Mums vajag atgriezties pie divām lietām, kas bija ietvertas iepriekšējā likumdošanas variantā, ko valdības partijas ir izlabojušas, jo tā ir bijusi politiska kļūda, ka pensiju indeksācija notiek divas reizes gadā un ka ņem vērā arī algu kāpumu, - tātad te notiek sasaiste ar vidējo algu un sociālās apdrošināšanas iemaksām, nevis tikai ar patēriņa cenas indeksu. Tādā gadījumā šīs indeksācijas lietas nebūtu tikai joka darīšana, tautas smīdināšana vai naida izraisīšana, bet gan tā būtu kaut cik godīga kompensācija.
Kolēģi, es gribētu norādīt uz to, ka cilvēkiem, kuriem nav lielas pensijas, piemēram, ir aprēķināta 5, 7 vai 14 latu liela pensija, šī indeksācija tiek rēķināta tieši no šiem latiem, nevis no 30 latiem. Es domāju, ka tas būtu pilnīgi nenopietni, ja Saeimas deputāti saglabātu šādu situāciju un teiktu, ka tas ir pareizi. Tādā gadījumā mēs pilnīgi nodrošinātu to, ka, inflācijai nepārtraukti augot, - kaut arī tā nav mums augsta - , pensijas reāli turpinās samazināties. Tā ir vienkārši atklāti netaisnīga norma!
Kolēģi, es tāpēc arī uzskatu, ka mums vajadzētu skaidri apzināties to, ka arī strādājošiem pensionāriem ir jāsaņem pilna pensija, un šeit arī valdības deklarācijā ir skaidri iezīmēts, ka tam ir jānotiek no šā gada 1.janvāra. Diemžēl šī situācija nav labota. Esmu pilnīgi pārliecināts, ka valdību veidojošo partiju deputātu vidū ir tādi, kuri ir gatavi īstenot valdības deklarāciju.
Sēdes vadītājs. Roberts Jurdžs.
R.Jurdžs (apvienības Tēvzemei un Brīvībai/LNNK frakcija).
Cienījamais Prezidij! Cienījamie kolēģi! Es varētu piekrist Baldzēna kungam, jo Baldzēna kungs tiešām ir studējis Pensiju likumu un Baldzēna kungs ir arī veicis aprēķinus. Šoreiz gan mēs neredzam šos aprēķinus, taču, ja jūs atceraties ar pensijām saistītā referenduma laikus, tad tas bija viens no pārmetumiem, ka grozījumi bija sasteigti, ka grozījumi nebija aprēķināti, tāpēc arī valdība ir nolēmusi veikt izmaiņas Pensiju likumā. Šīs izmaiņas varbūt arī tieši sakritīs ar sociāldemokrātu iesniegtajiem priekšlikumiem, bet dažas varbūt arī nesakritīs.
Es saprotu, ka sociāldemokrātiem ir patīkami piedāvāt priekšlikumus, kas ir labi, kas ir patīkami tiem, kuri saņem šīs pensijas, bet valdība ir apņēmusies kompleksi veikt grozījumus, kuros ir arī negatīvās puses. Un valdība šoreiz, kā tas ir solīts, neapņemas veikt sasteigtus grozījumus, tāpēc ir izveidots grafiks, kādā veidā notiks apspriešana. Valdība ir paredzējusi, ka pensiju grozījumi notiks šogad, ka šie grozījumi tiks iesniegti Sociālās apdrošināšanas padomē, kas ir trīspusējās padomes instruments, kur notiks apspriede, kur būs skaitliska izvērtēšana. Tur tiks izvērtēti ienākumu avoti, un tad nākamais solis būs saskaņošana lielajā Nacionālajā trīspusējā padomē. Pēc tam grozījumi tiks iesniegti Ministru kabinetā un Saeimā. Taču šos grozījumus, kā mēs visi labi zinām, labāk būtu izskatīt mierīgā gaisotnē, nevis tādā gaisotnē, kāda ir pirms gaidāmajām marta vēlēšanām. Itin nemaz neiebilstot pret sociāldemokrātu priekšlikumiem, es tomēr aicinātu kolēģus šoreiz nenodot šo likumprojektu komisijām un pagaidām noraidīt.
Sēdes vadītājs. Paldies. Viens ir runājis par, viens - pret. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta Grozījumi likumā Par valsts pensijām nodošanu komisijām! Lūdzu rezultātu! Par - 29, pret - 2, atturas - 53. Likumprojekts komisijām netiek nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina deputātu Grīga, Ādamsona, Salkazanova, Lejas un Burvja iesniegto likumprojektu Grozījumi Alkohola aprites likumā nodot Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Par vēlas runāt deputāts Oskars Grīgs.
O.Grīgs (Latvijas Sociāldemokrātiskās
strādnieku partijas frakcija). Labrīt, cienījamie kolēģi!
Priekšsēdētāja kungs! Jūsu balsojums, dabiski, būs vai nu atbalsts zemkopības
attīstībai Latvijā, vai arī tās daļējai iznīcināšanai Latvijā. Neapšaubāmi,
šie grozījumi Alkohola aprites likumā, kas nosaka, ka jēlspirtu un spirtu drīkst
ražot tikai no Latvijā audzētiem graudiem, tas ir, no kviešiem, rudziem,
tritikāles, nav izslēgts, ka arī no kartupeļiem, ir vērsti uz lielas
tautsaimniecības nozares, tādas kā lauksaimniecība, atbalstu Latvijā. Tāpat tas ir atbalsts, pat ļoti
liels atbalsts mums jau zināmajam, nozīmīgajam bioetanola ražošanas
projektam, kas pavērtu iespējas Latvijā radīt jaunus daudzus tūkstošus
darbavietu. Šie grozījumi absolūti nav pretrunā ar Eiropas Savienības
direktīvām, tāpat kā nav pretrunā arī ar Pasaules tirdzniecības organizācijas
nosacījumiem. Nevienā Eiropas Savienības valstī nav tādas spirta un
alkohola aprites, kāda tā ir Latvijā. Eiropas valstīs importa alkohols tiek
aplikts ar ļoti augstiem ievedmuitas tarifiem, nemaz nerunājot par jēlspirta
un spirta importu. Dabiski, piecās minūtēs es
nevaru šeit jums nolasīt visus par un pret, bet es tomēr gribētu
kaut ko atgādināt cienījamajiem apvienības Tēvzemei un Brīvībai/LNNK
deputātiem. Jums savulaik bija ļoti skanīgs sauklis ar trīs d kombināciju
- deboļševizācija, dekolonizācija un deokupācija. Tad nu redziet, cienījamie
tēvzemes biedri, Krievija ar tankiem vairs neokupēs Latviju, tā ļoti
vienkārši izpirks nekustamos īpašumus Latvijā un tādā veidā kolonizēs
visu Latviju, kas jau arī notiek. Tūlīt tas notiks arī ar Latvijas
balzamu, kuru nopirks visai cienījams biznesmenis Mihačs jeb Mihailova
kungs. Tāpēc nobeigumā es varu sacīt, ka Latvija pēc nedaudz gadiem varētu
nonākt tādā stāvoklī, kādā tā jau bija atradusies savas vēsturiskās
pastāvēšanas laikā. Tas bija vācu krustnešu, zviedru un poļu laiks, kad
vairāk nekā divsimt gadu latvieši bija dzimtcilvēki vācu baronu muižās,
bet ar Krievijas impērijas virsvadību. Tikai turpmāk tas varētu notikt otrādi:
latviešu cilvēki Latvijā būs Krievijas jauno biznesmeņu dzimtļaudis, bet
šoreiz Eiropas Savienības virsvadībā. Un
tāpēc es lūdzu vismaz šo likumprojektu novirzīt izskatīšanai vai nu uz
Budžeta un finansu (nodokļu) komisiju, vai uz Tautsaimniecības, agrārās,
vides un reģionālās politikas komisiju, un tad jūs absolūti nepārkāptu
savas vienošanās. Un premjeram es gribētu pateikt,
ka jūs, premjera kungs, velti uztraucaties,
ka nevarēsiet izkontrolēt, teiksim, graudus, no kā tiks ražots spirts spirta
pārstrādes rūpnīcā. Tāpēc jau jūs esat premjerministrs un tāpēc jau ir
institūcijas, kas varētu to visu kontrolēt.
Sēdes
vadītājs. Juris Dobelis runās pret.
J.Dobelis
(apvienības Tēvzemei un Brīvībai/LNNK frakcija). Cienījamie kolēģi, nupat tribīnē
atskanēja jauna gudrība no sociāldemokrāta - beidzot savu vietu atradušā
Grīga mutes. Okupācija un spirts! Tātad tikai
pēc okupācijas beigšanās mēs esam sapratuši, ka spirts ir jādzer un ka
tas ir jāražo Latvijā. Nu tātad Grīga kunga ierosinājumā ir skaidri un
gaiši redzams: nodzirdīt ar Latvijā ražotu spirtu latviešu tautu! Tas ir acīm
redzami. Trešais. Kaut ar vidusskolas izglītību,
kaut nedaudz tehniski izglītots cilvēks sapratīs, ka piedāvājums, ka ražošanai
drīkst izmantot tikai kaut kādas ierobežotas izejvielas no vienas valsts, -
tas ir tumsonības kalngals. Kaut
ko tik dumju es šeit no tribīnes
neesmu dzirdējis. Ar to es jūs arī apsveicu! Sēdes vadītājs. Viens ir runājis
par, viens - pret. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta Grozījumi
Alkohola aprites likumā nodošanu komisijām! Lūdzu rezultātu! Par - 19,
pret - 20, atturas - 40. Likumprojekts komisijām netiek nodots. Saeimas Prezidijs ierosina
Ministru kabineta iesniegto likumprojektu Grozījums likumā Par ugunsdrošību nodot Aizsardzības
un iekšlietu komisijai un Budžeta un finansu (nodokļu) komisijai, nosakot, ka
Aizsardzības un iekšlietu komisija ir atbildīgā komisija. Iebildumu nav. Saeimas Prezidijs ierosina
Ministru kabineta iesniegto likumprojektu Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā nodot
Aizsardzības un iekšlietu komisijai un Juridiskajai komisijai un noteikt, ka
Juridiskā komisija ir atbildīgā komisija. Deputāti piekrīt. Saeimas Prezidijs ierosina deputātu
Grīnblata, Lāces, Gaiļa, Baloža un Jurdža iesniegto likumprojektu Grozījumi
likumā Par dzīvojamo telpu īri
nodot Juridiskajai komisijai un Valsts pārvaldes un pašvaldības
komisijai, nosakot, ka Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija ir atbildīgā
komisija. Par vēlas runāt deputāts
Māris Grīnblats.
M.Grīnblats (apvienības Tēvzemei
un Brīvībai/LNNK frakcija). Godātie deputāti! Īss komentārs
par šo likumprojektu Grozījumi likumā Par dzīvojamo telpu īri. Kā zināms, pašlaik
Saeimā, Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijā, notiek plašas diskusijas
par ļoti daudziem priekšlikumiem, tomēr atgadījums 22.decembrī ar iebrukušo
namu Koalīcijas padomē notika
diskusija, kuras laikā diemžēl viena no koalīcijas partnerēm - Tautas
partija - iebilda, tomēr mūsu frakcija pievērš šim jautājumam uzmanību
cerībā, ka Saeimas deputāti mūs atbalstīs un Valsts pārvaldes un pašvaldības
komisija atradīs iespējas šādu grozījumu iestrādāt vēl uz trešo lasījumu,
apvienojot varbūt šo projektu, ja to nodos komisijām, ar to jautājumu, kuru
pašlaik izskata. Kā zināms, šajā - 2001.gadā
vairākumā gadījumu paiet 7 gadu termiņš, kopš likumīgajiem īpašniekiem
tika atdoti denacionalizētie nami, tātad ir atjaunotas šīs īpašumtiesības.
Līdz ar to turpmāk vairs nedarbosies norma, ka nama īpašniekam, īzīrētājam,
ir jāierāda īrniekam cita dzīvojamā telpa gadījumos, ja īres līgums tiek
beigts, pamatojoties uz šā paša likuma 29.panta 4. un 5.punktu, ja dzīvojamajai telpai nepieciešams remonts
vai dzīvojamā telpa nepieciešama izīrētājam. Attiecībā uz 5.punktu
likumprojektā ir iestrādāta aizsardzība, taču tajā pašā laikā attiecībā
uz kapitālajiem remontiem, mūsuprāt, ir nepieciešama stingrāka reglamentācija,
lai nepieļautu īrnieku izlikšanu, aizbildinoties ar kapitālā remonta iecerēm
gadījumos, kad priekšnoteikumu šāda remonta veikšanai vispār nav vai
arī it kā tiek saņemta šī atļauja, taču remonts faktiski 6 mēnešu
laikā netiek uzsākts, bet īrnieki atrodas uz ielas. Aicinām šādu projektu nodot
komisijā un diskutēt par to tālāk jau saistībā ar to likumu, kuru pašlaik
skata. Paldies par uzmanību!
Sēdes vadītājs. Pret runās
Aleksandrs Kiršteins.
A.Kiršteins (Tautas partijas
frakcija). Godājamais priekšsēdētāj, godājamie
deputāti! Es esmu ļoti pārsteigts, jo es
uzskatīju, ka apvienība Tēvzemei un Brīvībai/LNNK atbalsta gan uzņēmējdarbību,
gan dzīvokļu uzlabošanu, gan tos principus, ka katrs cilvēks var dzīvot,
teiksim, nevis vienstāva dzīvoklī, bet divstāvu dzīvoklī, kā, cik es
sapratu, dzīvo arī Grīnblata kungs. Taču es šeit redzu kaut ko pilnīgi
pretēju. Komunistiem kādreiz bija
teiciens: Katram pēc vajadzības!, turpretī tagad ir parādījies
diezgan dīvains teiciens - kapitālā remonta nepieciešamība. Rīgas
problēma ir tā, ka 50 gadus Rīgas dzīvojamajās ēkās netika ielikti nekādi
līdzekļi kā tādi. Ja māja kaut kādā veidā vēl var stāvēt, ja tā gluži
vēl nebrūk kopā un ja jebkurš būveksperts var pateikt, ka tai kapitālais
remonts var būt tikai pēc 10, 15 vai 20 gadiem, tad jautājums ir par to, vai
šā nama īpašniekam vai tiem cilvēkiem, kuri dzīvo šajā ēkā, ir tiesības
šo māju pārbūvēt. Vai šīs mājas īpašniekiem ir tiesības uzlabot šos
dzīvokļus, vai viņiem ir tiesības izbūvēt šajā ēkā, teiksim, divstāvu
dzīvokļus, vai viņiem ir tiesības no maziem - vienas un divistabu dzīvokļiem
- izbūvēt četru un piecu istabu dzīvokļus? Vai ēkas īpašniekam ir
tiesības tādās mājās, kas tiešām var samērā labi stāvēt, bet
kur, teiksim, ir ļoti neērta un slikti izplānota santehnika, kur ir ļoti
slikta instalācija, kur varbūt nav verandas vai terases, vai viņam ir tiesības
to visu darīt? Ja mēs skatāmies, kas ir noticis
pēdējos 20-30 gados - es Tēvzemes kolēģiem ļoti silti ieteiktu iepazīties
ar to pieredzi, kāda pašreiz vērojama Austrumberlīnē un citās bijušajās sociālistiskajās
valstīs -, tad redzam, ka tur masveidā pārbūvē šo veco dzīvojamo fondu. Lai pārbūvētu šādu, teiksim,
40-50 dzīvokļu ēku, kurā izbūvētu kādus 15-20 ļoti labi izplānotus dzīvokļus,
ir vajadzīgs miljons, 2 miljoni, pat 3 miljoni latu. Tātad šinī gadījumā
jautājums ir tāds: vai nama īpašnieks
var pārbūvēt šo ēku un pēc tam šos dzīvokļus pārdot privātīpašumā
jauniem īpašniekiem vai viņš to nevar darīt? Es pēc šā priekšlikuma
saprotu, ka būs kaut kādi atļāvēji, aizliedzēji, kas pirmām kārtām
noteiks tādu jēdzienu kā kapitālā remonta nepieciešamība. Pie tam to
noteiks nevis, teiksim, sociologi vai ārsti, nevis tirgus prasības to noteiks,
bet gan noteiks būveksperti, tātad būveksperti katrā gadījumā aizrādīs,
ko darīt. Tikpat nepieņemams ir šā
iesnieguma, ja jūs to skatījāties, attiecīgais punkts par normatīvajos
aktos noteiktā kārtībā akceptēto būvprojektu, lai saņemtu būvatļauju.
Ja ēka ir apgrūtināta, ja šajā ēkā ir īrnieki un ja nama īpašnieks
grib šo ēku tiešām pārbūvēt pēc līguma termiņa beigām, tātad pēc šiem
7 gadiem, tad viņš nevar dabūt
šo būvatļauju. Tieši tas pats sakāms attiecībā
uz 4.punktu. Namīpašnieks nekādā gadījumā nespēs dabūt dokumentus, kas
apliecinātu, ka viņš var saņemt kredītu bankā, jo apgrūtinātam īpašumam
šo kredītu nav iespējams saņemt. Es saprotu, ka varētu būt problēmas
un ka daži cilvēki varbūt šeit, Saeimā, domā, ka masveidīgi sāksies kaut
kāda dzīvokļu pārbūve, ka cilvēki masveidā tiks izlikti no dzīvokļiem.
Nē! Es domāju, ka šādu ēku nepieciešamību noteiks tirgus un ka tādas
varbūt būs ļoti nedaudzas ēkas. Šis priekšlikums pašreiz nav
vajadzīgs arī tā iemesla dēļ, ka pašreiz tiesās strīdi, teiksim, par
izlikšanu kapitālā remonta dēļ ir
tikai daži procenti. Tas ir tik neliels procents pašreiz, un tas ir tik nesvarīgi,
ka nebūtu vērts kaut kādā veidā ierobežot cilvēku iniciatīvu. Es domāju, ka Rīga, kur ir daudz
jūgendstila ēku un kur ir ļoti daudz ārkārtīgi vērtīgu ēku ar padomju
laikā izbūvētiem komunālajiem dzīvokļiem, būtu daudz svarīgāk varbūt katrā dzīvojamajā rajonā,
katrā kvartālā, katrā blokā vismaz vienu vai divas mājas pārbūvēt. Un
to visu noteiktu tirgus. Es domāju, ka tad, ja attiecīgajā vietā vienu vai
divas mājas pārbūvētu, pieprasījums dotajā brīdī nebūtu lielāks, tāpēc
vairāk šādu māju nevajadzētu pārbūvēt, jo mākslīgi jau visur nevar izbūvēt
vai uzlabot šo plānojumu. Tas būtu atkarīgs no pirktspējas. Tātad, pakāpeniski
pieaugot iedzīvotāju pirktspējai, pakāpeniski tiktu pārbūvētas šīs ēkas.
Tāpēc man ir aicinājums atturēties no likumprojekta nodošanas komisijai, jo
komisija nevar šajā priekšlikumā uzlabot pilnīgi neko. Tas faktiski ir tāds
jauno komunistu priekšlikums, kas ir aplams visos punktos. Es domāju, ka
vajadzētu atturēties.
Sēdes
vadītājs. Paldies. Viens ir runājis par, viens - pret. Lūdzu
zvanu! Balsosim par likumprojekta Grozījumi likumā Par dzīvojamo telpu
īri nodošanu komisijām! Lūdzu rezultātu! Par - 65,
pret - 5, atturas - 19. Likumprojekts komisijām ir nodots. Saeimas
Prezidijs ierosina Saeimas Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas iesniegto
likumprojektu Grozījums likumā
Par uzņēmumu ienākuma nodokli nodot Budžeta un finansu (nodokļu)
komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas
komisijai un noteikt, ka Budžeta un finansu (nodokļu) komisija ir atbildīgā
komisija. Par
vēlas runāt deputāte Aija Poča.
A.Poča
(frakcija Latvijas ceļš). Cienījamie
kolēģi! Es jūs lūdzu neiebilst pret šo likumprojektu un nodot to kā atbildīgajai
un vienīgajai tikai Budžeta un finansu (nodokļu) komisijai. Kāpēc? Patiesību
sakot, mēs neesam ar šo normu izdarījuši kādus būtiskus grozījumus jau
pieņemtajā likumā. Eiropas Komisija ir mainījusi kārtību vai, pareizāk
sakot, numerāciju tiem sertifikātiem, kurus izdod un kuri apliecina labu ražošanas
kvalitāti vai arī korektu ražošanas procesa vadību. Tātad tikai šo
tehnisko grozījumu dēļ mēs bijām spiesti mainīt arī likumu. Vienlaicīgi es arī uzskatu, ka
šis likumprojekts būtu jāizskata kā steidzams, bet par to mēs, protams,
diskutēsim pirmajā lasījumā.
Sēdes
vadītājs. Paldies. Vai deputāts Leiškalns vēlas runāt pret?
K.Leiškalns
(no zāles). Par ko ir runa?
Sēdes
vadītājs. Par komisiju maiņu. Lūdzu, Kārlis Leiškalns!
K.Leiškalns
(frakcija Latvijas ceļš). Dāmas
un kungi! Tā kā likumā ir vairāki tehniskas dabas labojumi, es aicinu nodot
likumprojektu tikai Budžeta un finansu (nodokļu) komisijai. Bez tam es aicinu
Budžeta un finansu (nodokļu) komisiju ne tikai noteikt likumprojekta
steidzamību, bet izskatīt to bez papildu laika priekšlikumu iesniegšanai
noteikšanas. Paldies.
Sēdes
vadītājs. Vai deputātiem ir iebildumi pret to, ka likumprojekts tiek nodots
Budžeta un finansu (nodokļu) komisijai kā vienīgajai komisijai? Iebildumu
nav. Paldies. Saeimas
Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu Par
Latvijas Republikas valdības, Igaunijas Republikas valdības un Lietuvas
Republikas valdības līgumu par kopīgas augstākās izglītības telpas
izveidošanu Baltijas valstīs nodot Ārlietu komisijai un Izglītības,
kultūras un zinātnes komisijai un noteikt, ka Ārlietu komisija ir atbildīgā
komisija. Iebildumu nav. Saeimas
Prezidijs ir saņēmis desmit deputātu
iesniegumu ar lūgumu iekļaut šīsdienas sēdes darba kārtībā lēmumu
projektus Par deputāta Imanta Stirāna
atsaukšanu no Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas
komisijas un Par deputāta
Imanta Stirāna ievēlēšanu Aizsardzības
un iekšlietu komisijas sastāvā. Vai ir iebildumi? Iebildumu nav. Lēmumu
projekti ir iekļauti darba kārtības beigās. Izskatīsim
deputāta Imanta Kalniņa iesniegumu
ar lūgumu piešķirt viņam bezalgas atvaļinājumu šā gada 25.janvārī. Lūdzu
balsošanas režīmu! Balsosim par šā iesnieguma akceptēšanu. Lūdzu rezultātu!
Par - 89, pret un atturas - nav. Iesniegums ir akceptēts. Izskatīsim
lēmuma projektu Par piekrišanu
Saeimas deputāta Oļega Deņisova saukšanu pie administratīvās atbildības. Mandātu
un iesniegumu komisijas vārdā - deputāte Vineta Muižniece.
V.
Muižniece (Tautas partijas frakcija). Godātie
Saeimas deputāti! Mandātu un iesniegumu komisija ir izskatījusi Valsts ieņēmumu
dienesta iesniegumu un administratīvo protokolu
par administratīvo pārkāpumu, kuru izdarījis deputāts Oļegs Deņisovs.
Jums ir pieejams gan administratīvā pārkāpuma protokols, kurā ir norādīti
trīs punkti (tātad bijuši trīs
pārkāpumi), gan arī Oļega Deņisova sniegtie paskaidrojumi Valsts ieņēmumu
dienestam. Savā sēdē komisija iepazinās gan ar dokumentiem, gan arī uzklausīja
Valsts ieņēmumu dienesta Korupcijas novēršanas kontroles daļas priekšnieces
informāciju par šo pārkāpumu būtību un to izvērtējumu pēc deputāta
paskaidrojuma saņemšanas. Kā
jūs redzat no dokumentiem pievienotā protokola, pārkāpuma raksturs ir šāds: deputāts Deņisovs nav uzrādījis
amatus sabiedriskajās un politiskajās organizācijās, kā arī savā ikgadējā
deklarācijā nav norādījis parādu saistības. Apspriežot
šo jautājumu, deputāts cēla iebildumus jautājumā par amatu uzrādīšanu,
bet apstiprināja, ka parādu saistības tik tiešām deklarācijā nav uzrādījis.
Tās ir parādu saistības 5000 latu apmērā. Līdz ar to komisija, izvērtējusi
materiālu un uzklausījusi gan Valsts ieņēmumu dienesta pārstāvi,
gan pašu deputātu, vienbalsīgi nolēma atbalstīt sagatavoto lēmuma
projektu un piekrist 7.Saeimas
deputāta Oļega Deņisova saukšanai pie administratīvās atbildības. Lūdzu Saeimu
atbalstīt jums piedāvāto lēmuma projektu.
Sēdes
vadītājs. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par lēmuma projektu:
Piekrist 7.Saeimas deputāta Oļega Deņisova saukšanai pie administratīvās
atbildības par administratīvo pārkāpumu protokolā norādīto pārkāpumu.
Lūdzu rezultātu! Par - 60, pret - nav, atturas - 13. Lēmums pieņemts. Izskatīsim
likumprojektu Grozījums likumā
Par kooperatīvo dzīvokļu privatizāciju. Trešais lasījums. Valsts
pārvaldes un pašvaldības komisijas vārdā - deputāte Jevgenija Stalidzāne.
J.Stalidzāne
(pie frakcijām nepiederoša deputāte). Labrīt,
cienījamie kolēģi! Tātad strādāsim ar dokumentu nr.2666 - likumprojektu
Grozījums likumā Par kooperatīvo dzīvokļu privatizāciju. Trešajam
lasījumam priekšlikumi nav ienākuši, tāpēc no Valsts pārvaldes un pašvaldības
komisijas puses ir priekšlikums šo likumprojektu pieņemt tādā variantā, kādā
tas tika pieņemts otrajā lasījumā.
Sēdes
vadītājs. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par likumprojekta Grozījums
likumā Par kooperatīvo dzīvokļu privatizāciju pieņemšanu trešajā,
galīgajā, lasījumā! Lūdzu rezultātu! Par - 85, pret - nav, atturas - 1.
Likums pieņemts. Izskatīsim
likumprojektu Par Latvijas Republikas
un Ķīmisko ieroču aizliegšanas organizācijas līgumu par organizācijas
privilēģijām un imunitātēm. Otrais lasījums. Ārlietu
komisijas vārdā - deputāts Guntars Krasts.
G.Krasts
(apvienības Tēvzemei un Brīvībai/LNNK frakcija). Labrīt,
godātie kolēģi! Šā likumprojekta otrajam lasījumam priekšlikumi nav saņemti.
Aicinu to atbalstīt otrajā, galīgajā, lasījumā.
Sēdes
vadītājs. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta pieņemšanu otrajā, galīgajā,
lasījumā! Lūdzu rezultātu! Par - 86, pret un atturas - nav. Likums pieņemts. Nākamais
likumprojekts - Par Starptautiskā valūtas
fonda Vienošanās līguma ceturto grozījumu. Otrais lasījums. Ārlietu
komisijas vārdā - Guntars Krasts.
G.Krasts
(apvienības Tēvzemei un Brīvībai/LNNK frakcija). Arī
pret šo likumprojektu pēc pirmā lasījuma pieņemšanas neviens nav iebildis
- tātad nav saņemti nekādi priekšlikumi
vai labojumu pieteikumi. Atbildīgā komisija atbalstīja šo likumprojektu
otrajam, galīgajam, lasījumam. Aicinu to darīt arī jūs!
Sēdes
vadītājs. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta Par Starptautiskā valūtas
fonda Vienošanās līguma ceturto grozījumu pieņemšanu otrajā, galīgajā,
lasījumā. Lūdzu rezultātu! Par
- 87, pret un atturas - nav. Likums
pieņemts. Izskatīsim likumprojektu Līgums
par starptautiskas organizācijas izveidošanu zivsaimniecības attīstībai
Austrumu un Centrālajā Eiropā (EUROFISH). Otrais lasījums. Ārlietu komisijas vārdā -
deputāts Guntars Krasts.
G.Krasts (apvienības Tēvzemei
un Brīvībai/LNNK frakcija). Jā, arī par šo likumprojektu
kolēģi nav izrādījuši radošo interesi, nekādi papildinājumi nav tapuši.
Tātad aicinu otrajā, galīgajā, lasījumā atbalstīt tā pašreizējo
redakciju.
Sēdes vadītājs. Lūdzu balsošanas
režīmu! Balsosim par likumprojekta pieņemšanu otrajā, galīgajā, lasījumā.
Lūdzu rezultātu! Par - 89,
pret un atturas - nav. Likums pieņemts. Nākamais - likumprojekts Grozījumi
likumā Par politiski represētās personas statusa noteikšanu komunistiskajā
un nacistiskajā režīmā cietušajiem. Pirmais lasījums. Cilvēktiesību un sabiedrisko
lietu komisijas vārdā - deputāts Juris Vidiņš.
J.G.Vidiņš (apvienības Tēvzemei
un Brīvībai/LNNK frakcija). Godājamais Prezidij! Godājamie
deputāti! Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu
komisija rūpīgi izskatīja Ministru kabineta virzīto likumprojektu Grozījumi
likumā Par politiski represētās personas statusa noteikšanu komunistiskajā
un nacistiskajā režīmā cietušajiem. Lietas būtība ir šāda.
Politiski represētās personas statusu pašreiz nosaka vietējās pašvaldības.
Valsts institūcija ir saņēmusi iesniegumu no Stokholmā dzīvojoša Latvijas
pilsoņa Rozes kunga par to, lai viņam dzēstu sertifikātus par represijās
pavadītajiem gadiem. Katrā ziņā ārzemēs dzīvo zināms skaits politiski
represēto personu, kurām pašvaldības nevar pēc esošā likuma noteikt šo
statusu, un tāpēc Ministru kabinets nāca ar priekšlikumu, lai politiski
represētās personas statusu tām nosaka Totalitāro režīmu noziegumu izvērtēšanas
komisija. Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija pieprasīja no vairākām
ministrijām slēdzienus, vai tas atstās iespaidu uz budžetu, jo anotācijā
ir rakstīts, ka tas it kā neiespaidos budžetu. Mēs saņēmām atbildi no
Privatizācijas un sertifikācijas informatīvā nodrošinājuma centra, ka pašreiz
šā centra rīcībā ir dati, ka pieteikumu kompensācijas sertifikātu dzēšanai
ir jau iesniegušas ārvalstīs dzīvojošas 42 politiski represētās personas
un kopsummā būtu jāizmaksā 167 000 latu. Tādēļ Cilvēktiesību un
sabiedrisko lietu komisija vakar rūpīgi izskatīja šo jautājumu un vienbalsīgi
pieņēma lēmumu, ka Ministru kabineta iesniegto likumprojektu vajadzētu virzīt
otrajam lasījumam, bet ka Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija izdarīs
likumprojektā izmaiņas - ieteiks par politiski represētām atzīt nevis visas
šādas personas, kā to ierosina Ministru kabinets, bet tikai Latvijas
Republikas pilsoņus. Es aicinu Saeimu atbalstīt
pirmajā lasījumā šo likumprojektu, ko iesniedzis Ministru kabinets, un pēc
tam, likumprojektu gatavojot otrajam lasījumam, mēs izdarīsim tajā attiecīgās
izmaiņas.
Sēdes vadītājs. Debatēs
neviens pieteicies nav. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojektu Grozījumi
likumā Par politiski represētās personas statusa noteikšanu komunistiskajā
un nacistiskajā režīmā cietušajiem pieņemšanu pirmajā lasījumā.
Lūdzu rezultātu! Par - 86, pret un atturas - nav. Pirmajā lasījumā
likumprojekts pieņemts. Kāds ir priekšlikumu iesniegšanas
termiņš otrajam lasījumam?
J.G.Vidiņš. Cilvēktiesību un
sabiedrisko lietu komisija ierosina priekšlikumus iesniegt līdz 1.februārim.
Sēdes vadītājs. 1.februāris. Lūdzu ieslēgt mikrofonu deputātei
Annai Seilei.
A.Seile (apvienības Tēvzemei
un Brīvībai/LNNK frakcija). Es gribu ierosināt 15.februāri,
jo frakcijas deputāti saņēmuši ļoti daudzus priekšlikumus, lai tiktu
precizēts politiski represēto personu statuss. Ir vajadzīgs nedaudz ilgāks
laiks, lai novērstu tās nesaskaņas, kas ir Ministru kabineta dažādos
noteikumos un šajā likumā. 15.februāris.
Sēdes vadītājs. Paldies. Vispirms lemsim par tālāko
termiņu. Lūdzu zvanu! Balsosim par to, lai par priekšlikumu iesniegšanas
termiņu noteiktu 15.februāri. Lūdzu rezultātu! Par - 84, pret - nav, atturas
- 1. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš otrajam lasījumam - 15.februāris. Izskatīsim likumprojektu Grozījumi
likumā Par Latvijas valsts karogu. Pirmais lasījums. Valsts pārvaldes un pašvaldības
komisijas vārdā - deputāts Guntis Dambergs.
G.Dambergs
(frakcija Latvijas ceļš). Cienījamais Saeimas Prezidij!
Cienījamie kolēģi! Strādāsim ar dokumentu nr.2585. Tas ir likumprojekts
Grozījumi likumā Par Latvijas valsts karogu. Šos likuma grozījumus
ir iesniedzis Ministru kabinets. Redakcionālie grozījumi faktiski ir
sagatavoti Latvijas Republikas Ārlietu ministrijā. Šo jautājumu ir skatījusi
Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija un ir konceptuāli atbalstījusi
šos grozījumus. Centīšos pavisam īsi izstāstīt piedāvāto grozījumu būtību. Jau 1994.gada 24.novembrī
Latvijas Republikas likuma Par Latvijas valsts karogu 2.4.pantā tika
ietverta norma, kura, lai stiprinātu Baltijas valstu vienotību, paredz, ka
Igaunijas karogs un Lietuvas karogs šo abu Baltijas valstu neatkarības dienās
paceļams kopā ar Latvijas valsts karogu. Taču šajos gados šī norma diemžēl
ir radījusi vairākus pārpratumus, ne vienmēr ir bijusi iespēja visām trijām
Baltijas valstīm vienoti atzīmēt šo valstu neatkarības dienas. Līdzīgs
likums ir spēkā arī Lietuvas Republikā un Igaunijas Republikā. Faktiski šo
grozījumu mērķis ir mēģināt maksimāli precīzi reglamentēt šo kārtību
un konkrētās dienas. Latvijas Republikā ir kopā ar Latvijas valsts karogu
paceļams arī Lietuvas Republikas karogs 16.februārī un Igaunijas Republikas
karogs - 24.februārī. Likumprojektā ir noteiktas arī vietas, kur tas ir jādara,
- proti, pie Latvijas Republikas Saeimas ēkas un Latvijas Republikas Ministru
kabineta ēkas, kā arī Rīgas pils Svētā Gara tornī. Tātad tās ir vietas,
kur Baltijas brāļutautu neatkarības dienās blakus Latvijas karogam plīvo arī
Lietuvas un Igaunijas karogi. Bez tam gan 16.februārī, gan 24.februārī arī
pašvaldībās - pie pašvaldību domju, padomju ēkām, pie dzīvojamām ēkām
- ir jābūt paceltiem Latvijas Republikas karogiem. Tātad nav vairs šīs bieži
vien duāli saprotamās prasības, ka it kā būtu nepieciešams pacelt arī
Lietuvas vai Igaunijas karogu. Tāda ir šo grozījumu būtība.
Izskatījusi iesniegto likumprojekta Grozījumi likumā Par Latvijas
valsts karogu, Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija ierosina atzīt
šo likumprojektu par steidzamu, pamatojoties uz to, ka tuvojas 16.februāris -
Lietuvas Republikas neatkarības diena, kurā faktiski jau šim jaunajam likumam
vajadzētu darboties pilnā spēkā. Es aicinu cienījamos kolēģus
atbalstīt šā likumprojekta izskatīšanu steidzamības kārtā.
Sēdes vadītājs. Lūdzu zvanu!
Balsosim par likumprojekta atzīšanu par steidzamu. Lūdzu rezultātu! Par -
86, pret un atturas - nav. Likumprojekts atzīts par steidzamu.
G.Dambergs. Paldies, cienījamie
kolēģi! Priekšlikumu iesniegšanas termiņš...
Sēdes vadītājs. Vispirms
nobalsosim par likumprojekta pieņemšanu pirmajā lasījumā. Lūdzu balsošanas
režīmu! Balsosim par likumprojekta Grozījumi likumā Par Latvijas
valsts karogu pieņemšanu pirmajā lasījumā. Lūdzu rezultātu! Par -
83, pret un atturas - nav. Pirmajā lasījumā likumprojekts ir pieņemts.
G.Dambergs.
Paldies. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš
ir 30.janvāris, otrdiena.
Sēdes vadītājs. Un kurš būs izskatīšanas datums?
G.Dambergs. Izskatīšanas
datums... Es domāju, likumprojekts varētu tikt izskatīts nākamajā sēdē -
1.februārī.
Sēdes vadītājs. Deputāti
piekrīt. Nākamais - likumprojekts
Par nekustamā īpašuma nodošanu Latvijas Pašvaldību savienībai.
Otrais lasījums. Juridiskās komisijas vārdā -
deputāts Dzintars Rasnačs.
Dz.Rasnačs (apvienības Tēvzemei
un Brīvībai/LNNK frakcija). Labrīt, godātie deputāti!
Saeimas Juridiskā komisija izskatīja divus priekšlikumus, kas tika sagatavoti
minētajam likumprojektam. Skatīsim tos iesniegšanas secībā. 1.priekšlikums ir pašas
Juridiskās komisijas priekšlikums, ko, loģiski, komisija atbalstīja.
Sēdes vadītājs. Deputāti
atbalsta.
Dz.Rasnačs. Par 2.pantu priekšlikumu
nebija.
Sēdes vadītājs. Paldies.
Dz.Rasnačs. Savukārt par
3.pantu arī ir Juridiskās komisijas priekšlikums.
Sēdes vadītājs. Deputāti
piekrīt.
Dz.Rasnačs. Komisija aicina
balsot par minēto likumprojektu.
Sēdes vadītājs. Lūdzu zvanu!
Balsosim par likumprojekta Par nekustamā īpašuma nodošanu Latvijas Pašvaldību
savienībai pieņemšanu otrajā lasījumā. Lūdzu rezultātu! Par - 84,
pret - 1, atturas - 2. Otrajā lasījumā likumprojekts ir pieņemts.
Dz.Rasnačs. Komisija iesaka par
priekšlikumu iesniegšanas termiņu noteikt 30.janvāri.
Sēdes vadītājs. 30.janvāris.
Paldies. Nākamais - likumprojekts Par
zemes īpašuma tiesību atjaunošanu Latviešu virsnieku apvienībai. Pirmais lasījums. Juridiskās komisijas vārdā -
deputāts Dzintars Rasnačs.
Dz.Rasnačs (apvienības Tēvzemei
un Brīvībai/LNNK frakcija). Godātie deputāti! Skatīsim
dokumentu nr.2328. Likumprojekts tika iesniegts Saeimā vēl pagājušā gada
5.oktobrī, un nu jau ir pagājuši vairāki mēneši viena iemesla dēļ - tāpēc,
ka Juridiskā komisija apkopoja pilnīgi visu informāciju, lai varētu pieņemt
lēmumu par šā projekta tālāku konceptuālu virzīšanu. Ir saņemta
nepieciešamā informācija no valsts institūcijām, kā arī no Carnikavas
pagasta padomes. Jāpiebilst, ka, protams, otrajā lasījumā tiks nedaudz
precizēts likumprojekta virsraksts, jo te ir runa par nodošanu, nevis par atdošanu.
Un, kā zināms, līdz ar nodošanu ir uzlikts aizliegums atsavināt vai ieķīlāt
minēto īpašumu. Tas būs neliels likumprojekta precizējums turpmākajā tā
virzīšanas gaitā. Komisija nolēma konceptuāli atbalstīt šo projektu.
Sēdes vadītājs. Lūdzu balsošanas
režīmu! Balsosim par likumprojekta Par zemes īpašuma tiesību atjaunošanu
Latviešu virsnieku apvienībai pieņemšanu pirmajā lasījumā. Lūdzu
rezultātu! Par - 71, pret - nav, atturas - 13. Pirmajā lasījumā
likumprojekts ir pieņemts. Jānosaka priekšlikumu iesniegšanas
termiņš!
Dz.Rasnačs. Priekšlikumu
iesniegšanas termiņš otrajam lasījumam varētu būt 30.janvāris.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
Paldies. Nākamais - likumprojekts Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā. Pirmais lasījums. Juridiskās komisijas vārdā -
deputāts Linards Muciņš.
L.Muciņš (frakcija Latvijas
ceļš). Cienījamo priekšsēdētāj!
Cienījamie deputāti! Izskatīsim likumprojektu Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā (dokumenta numurs ir 2596, un
likumprojekta reģistrācijas numurs ir 757), ko iesniedzis Ministru kabinets.
Ministru kabinets ir sagatavojis divus papildinājumus Administratīvo pārkāpumu
kodeksam. Tie saistīti ar valsts amatpersonu sarakstu iesniegšanu. Ierosina
noteikt administratīvu sodu tām atbildīgajām amatpersonām, kuras nesagatavo
un neiesniedz šādus sarakstus, kā arī tām, kuras neiesniedz attiecīgus
grozījumus šādos sarakstos. Pienākums šādus sarakstus iesniegt ir noteikts
Korupcijas novēršanas likumā. Juridiskā komisija izskatīja šo
likumprojektu un konceptuāli to atbalstīja - atbalstīja tā virzīšanu uz
izskatīšanu pirmajā lasījumā. Šeit ir paredzēta šādu grozījumu izdarīšana.
Administratīvo pārkāpumu kodeksā nepieciešami arī daži citi precizējumi. Aicinu atbalstīt šo
likumprojektu.
Sēdes vadītājs. Lūdzu balsošanas
režīmu! Balsosim par likumprojekta pieņemšanu pirmajā lasījumā. Lūdzu
rezultātu! Par - 84, pret un atturas - nav. Pirmajā lasījumā likumprojekts
ir pieņemts. Kāds ir priekšlikumu iesniegšanas
termiņš otrajam lasījumam?
L.Muciņš. 2.februāris.
Sēdes vadītājs. 2.februāris.
Paldies. Nākamais - likumprojekts
Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā. Pirmais lasījums. Juridiskās komisijas vārdā -
deputāts Linards Muciņš.
L.Muciņš (frakcija Latvijas
ceļš). Cienījamo priekšsēdētāj!
Cienījamie deputāti! Izskatāmā dokumenta numurs ir 2622 un likumprojekta reģistrācijas
numurs ir 772. Arī šo likumprojektu Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksā sagatavojusi un iesniegusi Saeimā valdība. Šie grozījumi ir
saistīti ar attiecīgas kārtības nodrošināšanu alkoholisko dzērienu un
spirta tirdzniecībā, kā arī tirdzniecībā ar benzīnu un dīzeļdegvielu.
Attiecīgi ir paredzēts grozīt 155.3. un 155.6.pantu. Šeit novitāte ir tāda,
ka benzīns un alkohols, un tabakas izstrādājumi ir akcīzes preces, un loģiski,
ka valsts ir ieinteresēta par šādu preču tirdzniecību saņemt likumā
noteiktās nodevas un nodokļus, kā arī akcīzes nodokli, un līdz ar to,
protams, šeit ir liela nodokļu masa. Tas, protams, dažādus likuma pārkāpējus
ieinteresē tās tirgot, apejot šo nodokļu maksāšanu vai citādā veidā
izvairoties no likumā noteiktās kārtības un kontroles. Tādēļ valdība
ierosināja pastiprināt atbildību par šiem pārkāpumiem. Šeit parādās arī
administratīvais arests - 15 diennaktis. Par šiem jautājumiem Iekšlietu
ministrija un policija, man liekas, jau ir diskutējusi - ja ne pēdējos septiņus
gadus, tad pēdējā laikā jau nu noteikti. Šis priekšlikums tagad ir
iemiesojies valdības priekšlikumā, un šeit paralēli naudas sodam tiek piedāvāts
administratīvais arests, jo bieži alkoholu vai tabaku tirgo personas, kuras,
protams, nav spējīgas samaksāt nekādu sodu un kurām būtu piemērojams
administratīvais arests. Komisija abus priekšlikumus atbalstīja. Vēl ir piedāvāts papildināt
šo kodeksu ar 202.1.pantu - Notikuma vietā uzstādīto norobežojumu patvaļīga
šķērsošana, pārvietošana, bojāšana un iznīcināšana. Šeit mums
bija diskusija par šo jautājumu. Ir nepieciešama dziļāka analīze, ko mēs
varam veikt otrajā lasījumā. Principiāli piekrītot, ka šādi labojumi ir jāizdara,
mēs tomēr uzskatām, ka šo priekšlikumu īstenošana ir saistīta ar valsts
policijas vai pašvaldības policijas darbinieku attiecīgo rīkojumu izpildīšanu.
Šeit, piemēram, pašvaldības policija nav minēta. Ugunsdzēsības un glābšanas
dienesta darbiniekiem vajadzētu būt attiecīgām tiesībām ne tikai uzstādīt
barjeras un novilkt lentes, bet arī dot citus rīkojumus, kuri gan braucējiem,
gan kājāmgājējiem ir saistoši notikuma vietā. Šis jautājums ir daudz plašāks
nekā iesniegtais likumprojekts. Konceptuālā ziņā mēs aicinām
šobrīd atbalstīt likumprojektu pirmajā lasījumā un tad strādāt pie šā
panta precizēšanas, likumprojektu gatavojot izskatīšanai otrajā lasījumā.
Sēdes vadītājs. Lūdzu zvanu!
Balsosim par likumprojekta Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksā pieņemšanu pirmajā lasījumā. Lūdzu rezultātu! Par - 89, pret
un atturas - nav. Pirmajā lasījumā likumprojekts ir pieņemts. Kāds ir priekšlikumu iesniegšanas
termiņš otrajam lasījumam?
L.Muciņš. 2.februāris.
Sēdes
vadītājs. 2.februāris. Paldies. Izskatīsim likumprojektu Par
Konvenciju par cilvēktiesību un cieņas aizsardzību bioloģijā un medicīnā:
Konvenciju par cilvēktiesībām un
biomedicīnu. Pirmais lasījums. Ārlietu
komisijas vārdā - deputāts Guntars Krasts.
G.Krasts
(apvienības Tēvzemei un Brīvībai/LNNK frakcija). Godātie
kolēģi! Šī Konvencija paredz, ka līgumslēdzējas puses, kas šo Konvenciju
parakstījušas - šo Konvenciju parakstījušas Eiropas Padomes dalībvalstis,
Eiropas Kopienas valstis un arī citas valstis -, paredz aizsargāt katra cilvēka
cieņu un identitāti un ikvienam bez jebkādas diskriminācijas garantē viņa
integritāti (domāta ir viņa ķermeņa integritāte un citas tiesības, kas
ir saistībā ar biomedicīnu un medicīnu, ar bioloģijas pielietošanu
attiecībā pret cilvēku). Ir
paredzētas daudzas un dažādas regulācijas. Ir runa, teiksim, par to, kā
tiek nodrošināta cilvēka piekrišana un kā notiek verifikācija jautājumā
par to, vai cilvēks to ir darījis brīvprātīgi vai ne. Šī Konvencija skar
arī tādus jautājumus kā privātās dzīves tiesības, informācijas aizklātība
un tā tālāk. Tātad šis dokuments ir visai būtisks šajā periodā, kad
strauji attīstās biomedicīna, un atbildīgā komisija atbalstīja šā
likumprojekta virzību uz izskatīšanu pirmajā lasījumā.
Sēdes
vadītājs. Lūdzu balsošanas režīmu. Balsosim par likumprojekta pieņemšanu
pirmajā lasījumā. Lūdzu rezultātu! Par - 86, pret - 1, neviens neatturas.
Pirmajā lasījumā likumprojekts pieņemts. Kāds
ir priekšlikumu iesniegšanas termiņš otrajam lasījumam?
G.Krasts.
Termiņš varētu būt 2.februāris.
Sēdes
vadītājs. 2.februāris. Paldies. Nākamais
- likumprojekts Par Konvencijas par
cilvēktiesību un cieņas aizsardzību bioloģijā un medicīnā
Papildprotokolu par cilvēku klonēšanas aizliegumu
. Pirmais lasījums. Ārlietu
komisijas vārdā - Guntars Krasts.
G.Krasts
(apvienības Tēvzemei un Brīvībai/LNNK frakcija). Šis
Papildprotokols aizliedz jebkuras darbības, kuru mērķis ir radīt cilvēku,
kas ģenētiski identisks citam cilvēkam, vienalga, dzīvam vai mirušam. Ģenētiski
identisks cilvēks, šīs Konvencijas izpratnē, ir cilvēks, kuram ir līdzīgs
gēnu komplekss kā citam cilvēkam. Tātad
faktiski šī Konvencija paredz to, ka Latvija pievienosies tām valstīm, kuras
aizliedz cilvēku klonēšanu. Atbildīgā
komisija ir atbalstījusi šā likumprojekta pieņemšanu pirmajā lasījumā un
aicina arī jūs darīt to.
Sēdes
vadītājs. Atklājam debates. Juris Vidiņš.
J.G.Vidiņš
(apvienības Tēvzemei un Brīvībai/LNNK frakcija). Cienījamie
kolēģi! Es lūdzu jūs tomēr pievērst uzmanību šim Papildprotokolam. Kā jūs zināt, nesen Anglijā pieņēma
likumu, kas atļauj cilvēka embrija klonēšanu līdz 14 dienu vecumam. Kādēļ
tas ir vajadzīgs? Tas ir vajadzīgs tādēļ, lai medicīnā iegūtu cilvēku
audus, kurus varētu ārstnieciski pielietot slimniekiem. Tādēļ es aicinu
atbalstīt pirmajā lasījumā šā Papildprotokola pieņemšanu, bet noteikt
pietiekami ilgu termiņu likumprojekta sagatavošanai otrajam lasījumam un šā
perioda laikā konsultēties ar mediķiem, zinātniekiem - varbūt mums tomēr
iet līdzīgu ceļu kā
Lielbritānijai.
Sēdes
vadītājs. Paldies. Debates beidzam. Komisijas
vārdā - deputāts Guntars Krasts.
G.Krasts.
Jā, protams, varētu noteikt priekšlikumu iesniegšanai arī ilgāku termiņu,
kaut gan jāteic, ka atbildīgā komisija jau konsultējās ar zinātniekiem un
Eiropas Savienības dalībvalstis - visas! - šo Konvenciju ir parakstījušas. Labi, katrā ziņā es neiebilstu
pret to, ka priekšlikumu iesniegšanas termiņš varētu būt 20.februāris, ja
tas apmierina Vidiņa kungu.
Sēdes
vadītājs. Vispirms nobalsosim par likumprojekta pieņemšanu pirmajā lasījumā.
G.Krasts.
Es atvainojos.
Sēdes
vadītājs. Lūdzu zvanu! Lūdzu
rezultātu! Par - 84, pret - 2,
G.Krasts.
Tātad priekšlikumu iesniegšanas termiņš - 20.februāris.
Sēdes
vadītājs. 20.februāris. Iebildumu nav. G.Krasts.
Paldies.
Sēdes
vadītājs. Izskatīsim lēmuma projektu Par
Saeimas deputāta Imanta Stirāna atsaukšanu no Tautsaimniecības, agrārās,
vides un reģionālās politikas komisijas. Lūdzu zvanu! Lūdzu, balsosim par
šo lēmuma projektu. Lūdzu rezultātu! Par - 91, pret - 1, atturas - 1. Lēmums
pieņemts. Nākamais - lēmuma projekts Par
Saeimas deputāta Imanta Stirāna ievēlēšanu
Aizsardzības un iekšlietu komisijas sastāvā.
Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu
rezultātu! Par - 87, pret - nav, atturas - 3. Lēmums pieņemts. Lūdzu reģistrācijas režīmu!
Reģistrēsimies ar identifikācijas kartēm! Kamēr tiek gatavota reģistrācijas
rezultātu izdruka, mums jānoklausās daži paziņojumi. Pirmajam vārds Gundaram Bojāram.
G.Bojārs (Latvijas Sociāldemokrātiskās
strādnieku partijas frakcija). Cienījamie Latvijas un Eiropas
Savienības apvienotās parlamentārās komitejas delegāti, kas piedalīsies
šā gada 5.-7.februāra sēdē Briselē! Lūdzu ierasties pēc 5 minūtēm uz sēdi
Ārlietu komisijas sēžu zālē. Paldies.
Sēdes vadītājs. Vārds Osvaldam
Zvejsalniekam.
O.Zvejsalnieks (Latvijas Sociāldemokrātiskās
strādnieku partijas frakcija). Īpaši atbalstāmo reģionu apakškomisija!
Lūdzu uz pavisam īsu sēdi apakškomisijas telpās.
Sēdes vadītājs. Vārds
Dzintaram Ābiķim.
Dz.Ābiķis (Tautas partijas
frakcija). Cienījamie kolēģi no Izglītības,
kultūras un zinātnes komisijas! Es aicinu jūs uz komisijas
sēdi komisijas telpās tūlīt pēc šīs sēdes slēgšanas.
Sēdes vadītājs. Vārds Jānim
Lagzdiņam.
J.Lagzdiņš (Tautas partijas
frakcija). Valsts pārvaldes un pašvaldības
komisijai būs ļoti gara sēde
Pusstundu pēc šīs sēdes beigām.
Sēdes vadītājs. Atgādinu, ka
ir cerības pulksten 17.00 uzklausīt ministru atbildes uz deputātu jautājumiem. Lūdzu nolasīt reģistrācijas
rezultātus!
A.Bartaševičs (7.Saeimas sekretāres
biedrs). Cienījamie deputāti! Nav reģistrējušies:
Boriss Cilevičs, Kārlis Leiškalns, Andris Bērziņš, Imants Stirāns,
Roberts Jurdžs, Imants Kalniņš un Juris Sinka. Sēdes vadītājs. Paldies. Sēde
ir slēgta.
Redaktores: J.Kravale, L.Bumbura Datoroperatores: B.Strazdiņa, S.Bērziņa, M.Ceļmalniece,
I.Kuzņecova Korektores: D.Kraule, J.Kurzemniece-Solovjova, L.Andersone Sēdi vada Latvijas
Republikas 7.Saeimas priekšsēdētājs Jānis Straume. Sēdes vadītājs. Pienācis
laiks sniegt ministru atbildes uz deputātu jautājumiem. Ministru prezidentam Andrim Bērziņam
ir jāatbild uz deputātu Leona Bojāra, Egila Baldzēna, Jāņa Čevera, Pētera
Salkazanova un Andra Bērziņa jautājumu Par
tuberkulozes profilaksi un apkarošanu Latvijā. Ministru
prezidents ir pilnvarojis labklājības ministru Andreju Požarnovu sniegt
atbildi uz šo jautājumu. Atbilde ir sniegta rakstiski. Neviens no jautājuma
uzdevējiem nav ieradies uz šo sēdi. Līdz ar to uzskatām, ka atbilde uz jautājumu
ir sniegta. Paldies. Redaktores: J.Kravale, L.Bumbura Datoroperatores: B.Strazdiņa, S.Bērziņa, M.Ceļmalniece,
I.Kuzņecova Korektores: D.Kraule, J.Kurzemniece-Solovjova, L.Andersone
Pulkveža Brieža ielā parādīja
to, ka kapitālā remonta uzsākšana šādos denacionalizētajos un to likumīgajiem
īpašniekiem atdotajos namos bieži
vien notiek bez saskaņošanas, tāpēc ministrs Makarovs iesniedza valdībā
priekšlikumu ar domu Satversmes 81.panta kārtībā izdarīt vēl vienu grozījumu
šajā likumā, ko, protams, objektīvi agrāk nevarēja paredzēt.
atturas - 1. Pirmajā lasījumā likumprojekts ir pieņemts.
7.Saeimas ziemas sesijas 3.sēde
2001.gada 25.janvārī
Par darba kārtību
Saeimas deputātu jautājums izglītības un zinātnes ministram K.Greiškalnam par Izglītības likuma 53.panta otrās daļas izpildi
Par likumprojektu Grozījumi likumā Par nekustamā īpašuma nodokli (Nav pieņemts)(2665. un 2665-a dok., reģ. nr.790).
Priekšlikums - dep. E.Baldzēns
Par likumprojektu Par Apvienoto Nāciju Organizācijas konvenciju pret transnacionālo organizēto noziedzību(2670. un 2670-a dok., reģ. nr.791)
Par likumprojektu Grozījumi likumā Par valsts pensijām (Nav pieņemts)(2671. un 2671-a dok., reģ. nr.792)
Priekšlikumi - dep. E.Baldzēns
- dep. R.Jurdžs
Par likumprojektu Grozījumi Alkohola aprites likumā (Nav pieņemts)(2674. un 2674-a dok., reģ. nr.793)
Priekšlikumi - dep. O.Grīgs
- dep. J.Dobelis
Par likumprojektu Grozījumi likumā Par ugunsdrošību(2678. un 2678-a dok., reģ. nr.794)
Par likumprojektu Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā(2679. un 2679-a dok., reģ. nr.795).
Par likumprojektu Grozījumi likumā Par dzīvojamo telpu īri(2691. un 2691-a dok., reģ. nr.796)
Priekšlikumi - dep. M.Grīnblats
- dep. A.Kiršteins
Par likumprojektu Grozījums likumā Par uzņēmumu ienākuma nodokli(2692. un 2692-a dok., reģ. nr. 797)
Priekšlikumi - dep. A.Poča
- dep. K.Leiškalns
Par likumprojektu Par Latvijas Republikas valdības, Igaunijas Republikas valdības un Lietuvas Republikas valdības līgumu par kopīgas augstākās izglītības telpas izveidošanu Baltijas valstīs(2694. un 2694-a dok., reģ. nr.798)
Par darba kārtību
Lēmuma projekts Par neapmaksāta atvaļinājuma piešķiršanu deputātam I.Kalniņam
Lēmuma projekts Par piekrišanu Saeimas deputāta O.Deņisova saukšanai pie administratīvās atbildības(2662. dok.)
Ziņo - dep. V.Muižniece
Likumprojekts Grozījums likumā Par kooperatīvo dzīvokļu privatizāciju (3.lasījums)(2666. dok., reģ. nr. 679)
Ziņo - dep. J.Stalidzāne
Likumprojekts Par Latvijas Republikas un Ķīmisko ieroču aizliegšanas organizācijas līgumu par organizācijas privilēģijām un imunitātēm (2.lasījums)(2404. un 2697. dok., reģ. nr.721)
Ziņo - dep. G.Krasts
Likumprojekts Par starptautiskā valūtas fonda Vienošanās līguma ceturto grozījumu (2.lasījums)(2287. un 2698. dok., reģ. nr. 688)
Ziņo - dep. G.Krasts
Likumprojekts Līgums par starptautiskas organizācijas izveidošanu zivsaimniecības attīstībai Austrumu un Centrālajā Eiropā (EUROFISH) (2.lasījums)(2286. un 2699. dok., reģ. nr.687)
Ziņo - dep. G.Krasts
Likumprojekts Grozījumi likumā Par politiski represētās personas statusa noteikšanu komunistiskajā un nacistiskajā režīmā cietušajiem (1.lasījums)(2376. un 2493. dok., reģ. nr.715)
Ziņo - dep. J.G.Vidiņš
Likumprojekts Grozījumi likumā Par Latvijas valsts karogu (1.lasījums) (Steidzams)(2585. un 2660. dok., reģ. nr.750)
Ziņo - dep. G.Dambergs
Likumprojekts Par nekustamā īpašuma nodošanu Latvijas Pašvaldību savienībai (2.lasījums)(1769. un 2668. dok., reģ. nr.525)
Ziņo - dep. Dz.Rasnačs
Likumprojekts Par zemes īpašuma tiesību atjaunošanu Latviešu virsnieku apvienībai (1.lasījums)(2328. un 2669. dok., reģ. nr.707)
Ziņo - dep. Dz.Rasnačs
Likumprojekts Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (1.lasījums)(2596. un 2688. dok., reģ. nr.757)
Ziņo - dep. L.Muciņš
Likumprojekts Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (1.lasījums)(2622. un 2693. dok., reģ. nr.772)
Ziņo - dep. L.Muciņš
Likumprojekts Par Konvenciju par cilvēktiesību un cieņas aizsardzību bioloģijā un medicīnā: Konvenciju par cilvēktiesībām un biomedicīnu (1.lasījums)(2185. un 2695. dok., reģ. nr.654)
Ziņo - dep. G.Krasts
Likumprojekts Par Konvencijas par cilvēktiesību un cieņas aizsardzību bioloģijā un medicīnā Papildprotokolu par cilvēku klonēšanas aizliegumu (1.lasījums)(2184. un 2696. dok., reģ. nr.653)
Ziņo - dep. G.Krasts
Debates - dep. J.G.Vidiņš
Lēmuma projekts Par deputāta I.Stirāna atsaukšanu no Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas
Lēmuma projekts Par deputāta I.Stirāna ievēlēšanu Aizsardzības un iekšlietu komisijas sastāvā
Paziņojumi - dep. G.Bojārs
- dep. O.Zvejsalnieks
- dep. Dz.Ābiķis
- dep. J.Lagzdiņš
Reģistrācijas rezultāti
Nolasa - Saeimas sekretāres biedrs A.Bartaševičs
Atbildes uz deputātu iesniegtajiem jautājumiem
pēc Latvijas Republikas 7.Saeimas
ziemas
sesijas otrās sēdes
25.janvārī
SATURA RĀDĪTĀJS
Atbildes uz deputātu iesniegtajiem jautājumiem
pēc Latvijas Republikas 7.Saeimas ziemas sesijas
trešās sēdes
2001.gada 25.janvārī
Ministru prezidenta A.Bērziņa atbilde uz Saeimas deputātu jautājumu Par tuberkulozes profilaksi un apkarošanu Latvijā (Rakstiska atbilde)